دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فندق که به عنوان فیبر نیز شناخته می‌شود، نوعی آجیل است که از درخت کوریلوس به دست می‌آید و بیشتر در ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا کشت می‌شود.

گاهی اوقات ممکن است در عین اینکه سبک زندگی سالم را انتخاب کرده‌اید، به نتایج دلخواهتان نرسید! در چنین شرایطی امکان دارد از توصیه‌های نادرست یا قدیمی پیروی کنید که همین مسئله ممکن است شما را از دیدن تغییراتی که به دنبال آن هستید باز دارد.

سم‌زدایی فرایندی است که بدن به طور شبانه‌روزی با استفاده از مواد مغذی مهم رژیم غذایی انجام می‌دهد.

بیشتر اوقات، ریزش جزئی مو نشانگر این است که بدن در حال بازسازی مو‌های آسیب‌دیده و تولید مو‌های جدید و سالم برای جایگزینی آن‌ها با تار مو‌های قدیمی است.

با افزایش دمای هوا و آغاز تابستان، خربزه تبدیل به یکی از محبوب‌ترین میوه‌های این فصل می‌شود. چرا که این میوه آبدار نه تنها شما را سیر نگه می‌دارد، بلکه هیدراته می‌کند، فیبر کافی را اختیارتان قرار می‌دهد، انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و به افزایش قدرت بینایی یاری می‌رساند.

اضافه وزن با بسیاری از مشکلات سلامتی با ریسک مرگ زودرس مرتبط است و پزشکان می‌گویند افراد در صورت حفظ وزن سالم، بهترین شانس برای زندگی طولانی را خواهند داشت؛ اما مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا انجام شد، نشان داد افرادی که در سن بالای 65 سال وزن کم کرده‌اند، یک سوم بیشتر در معرض خطر مرگ در طی چهار سال هستند. در کمال تعجب آن‌ها هیچ ارتباطی بین افزایش وزن و افزایش...

برخی مغازه‌ها، واحد‌های فروش میوه و تره‌بار و البته برخی سودجویان، از تبلیغاتی استفاده می‌کنند که با واقعیت تفاوت زیادی دارد.

افت قند خون سبب می‌شود که شما تمایل به خوردن یک ماده غذایی شیرین پیدا کنید؛ و این سیکل معیوب دائم تکرار می‌شود و به مرور زمان باعث افزایش وزن شما می‌شود. مساله تنها افزایش وزن هم نیست. بیماری‌های مختلف در کمین سلامت ما هستند.

آن چه محققان را شگفت زده ساخت این بود که دانش آموزانی که صبحانه نمی‌خوردند به اندازه دانش آموزانی که صبحانه ناسالم می‌خوردند انگیزه و پیشرفت تحصیلی پایینی داشتند. این نشان می‌دهد که خوردن یک صبحانه ناسالم می‌تواند به اندازه نخوردن صبحانه انگیزه و موفقیت را مختل کند.

کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در رابطه با مصرف کرم ضد آفتاب برای خانم‌های باردار و کودکان گفت: برای این گروه توصیه می‌شود، از ضدآفتاب‌های فیزیکی یا مینرال استفاده کنند که دارای فیلتر‌های فیزیکی زینک اکساید یا تیتانیوم دی اکساید هستند.

همانطور که این مطالعه نشان داد، ژن‌های خاص مرتبط با طعم، بو و درک بافت می‌توانند بر ترجیحات غذایی و انتخاب‌های غذایی تأثیر بگذارند. برخی از انواع ژنتیکی ازجمله نحوه ذخیره چربی یا پردازش قند‌ها نیز بر پاسخ‌های متابولیک ما به غذا تأثیر می‌گذارند که در ایجاد شرایطی مانند چاقی یا دیابت نقش دارند.

محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها این خطر را افزایش می‌دهد که باکتری‌های خطرناک در برابر دارو‌ها مقاوم شوند.

شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به وسواس، وسواس چک کردن و شست و شو است. همچنین نگرانی مدام از احتمال ابتلا به صدمه زدن به دیگران و افکار مزاحم، خطرناک و نگران کننده می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به وسواس باشد.

با آغاز فصل بهار، ما میزبان ویروس‌های فصلی متنوعی خواهیم بود؛ که یکی از این ویروس‌ها «واریسلا - زوستر» یا همان آبله مرغان است که از ابتدای فروردین سر و کله این ویروس پیدا می‌شود و معمولاً تا اواسط تابستان ادامه می‌یابد. علت شیوع حداکثری این بیماری در اوایل سال این است که در این برهه زمانی، رطوبت هوا بسیار زیاد است.

مرغ زعفرانی یکی از انواع روش‌های پخت مرغ است که طی آن مرغ با زعفران، پیاز و نمک پخته می‌شود و طعم بی‌نظیر و متفاوتی دارد.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 31 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.