یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

کباب لاهماجون یکی از انواع کباب‌های مشهور و بسیار خوشمزه ترکیه است که با خمیر و نان و لایه‌ای از گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 29 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

دوره مناسب برای تعویض مسواک و جایگزینی آن با یک مسواک جدید چقدر است؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد: علائم اولیه بیماری پارکینسون با آنچه قبلاً تصور می‌شد متفاوت بوده و طبق نتایج مطالعه محققان دانشگاه نورث وسترن، اولین علامت پارکینسون می‌تواند اختلال در عملکرد سیناپس‌های عصبی و عملکرد سلولی باشد که قبلاً درک نشده بود.

فرقی نمی‌کند به‌طور ارادی پلک بزنید یا به‌طور ناخودآگاه، در هرصورت به‌گفته‌ی محققان این‌کار بینایی شما را تقویت می‌کند و اثرات مثبتی به‌همراه دارد.

افرادی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، 62 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 بودند.

دانه‌های خرما حاوی اسید اولئیک، فیبر غذایی و پلی‌فنول‌ها هستند که با کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت کلی مرتبط می‌شوند.

پوست تیره و قهوه‌ای کیوی خوراکی است و مملو از مواد مغذی است؛ اما باید قبل ار مصرف خوب آن را بشویید.

قند‌های طبیعی در میوه‌ها و شیر وجود دارند، اما قند‌های افزوده طی فراوری یا آماده‌سازی مواد غذایی صنعتی به آن‌ها اضافه می‌شوند، مثلاً شیره ذرت با فروکتوز بالا و قند سفید. شیرین‌کننده‌هایی مثل عسل، نکتار یا شهد آگاو و شربت افرا ممکن است با عنوان «طبیعی» روی برچسب‌های محصول نام برده شوند؛ اما باز هم قند افزوده محسوب می‌شوند.

دانشمندان اظهار کردند که پوشیدن شلوار جین مد سریع به همان اندازه بد است که بیش از 6 مایل را با ماشین رانندگی کنید. اثرات زیست‌محیطی صنعت مد سریع شامل استفاده از آب، آلودگی شیمیایی، انتشار دی‌اکسیدکربن و زباله‌های نساجی است.

کارشناس فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به عوارض و اثرات جبران‌ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب، در عین حال نسبت به فلزات سنگین موجود در رژ لب‌های تقلبی و جعلی هشدار داد.

یک کارشناس سلامت روان اظهار کرد: «یائسگی در زنان یک اختلال یا بیماری نیست، بلکه یک روند طبیعی بدن است که همه زنان با آن مواجه هستند، اما تجربه و شدت علایم آن در همه زنان یکسان نیست و ممکن است برخی با علائم جسمانی سخت یا تغییرات هورمونی مواجه شوند و برخی خیلی از علایم آن را تجربه نکنند.»

شاید باور نکنید، اما اگر شما از افرادی هستید که به‌عنوان حیوان خانگی از گربه نگهداری می‌کنید، دو برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به اختلالات مرتبط با اسکیزوفرنی هستید.

قرار گرفتن در معرض کپک باعث بیماری تنفسی، حساسیت و آسم (تنگی نفس) می‌شود و حتی ممکن است مرگبار باشد.

استامینوفن، ماده فعال در تایلنول، یک داروی بدون نسخه است که برای درمان درد‌های خفیف تا متوسط و همچنین برای کاهش تب استفاده می‌شود.

مهناز مردانی در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: «یکی از نعمت‌های بی‌شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گا‌هاً داروئی در استان حاصلخیز لرستان است.»