جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

شاید به‌دلیل بوی تند و تیز رنگ مو و وارد شدن غبار شیمیایی اکسیدان به حلق با خودتان فکر کنید روزه‌تان باطل می‌شود.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 24 اسفند ماه 1402 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

اغلب مسلمانانی که روزه می‌گیرند، این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا عطر روزه را باطل می‌کند یا خیر؟ در این مورد، نظرات متفاوتی وجود دارد.

ثابت‌شده است که روزه‌داری فواید زیادی برای سلامتی دارد، از کاهش وزن گرفته تا عملکرد بهتر مغز.

آلیسین موجود در سیر می‌تواند به کاهش سطح سرب در خون و اندام‌های حیاتی شما کمک کند.

اقدام بریتانیا برای پایان دادن به سیستم رفتار ترجیحی مالیاتی خود برای خارجی‌های ثروتمند سایر کشور‌ها که مزایا و امکانات رفاهی را به نخبگان جهانی ارائه می‌دهند مورد توجه قرار می‌دهد.

پس از ساعت‌های طولانی که بدن هیچ مواد غذایی دریافت نکرده است و حالا نیاز به انرژی کافی دارد، اینکه چه غذایی در افطار بخوریم تا نیاز بدن را تامین کنیم اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل خوردن غذا‌های مقوی و در عین حال سبک همچون سوپ، شیر و عسل، آش سبک وکم حبوبات و... باید مورد توجه واقع شود.

پنج نوع ماده غذایی را که متخصصان درباره مصرف روزانه آن برای داشتن سلامت مغز، قلب، طول عمر و سلامتی کلی اتفاق نظر دارند منتشر شده است.

در ادامه از ترفند‌هایی در رابطه با زبان بدن خواهیم گفت که کمک می‌کنند احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، 10 راهکار که شب‌ها به لاغری شما کمک می‌کنند.

متخصص طب ایرانی و سنتی تأکید کرد: برای اینکه از روزه بهره کامل روحی و جسمی بدست آوریم، لازم است آداب آن را نیز بطور کامل دانسته و بجا آوریم.

تقریبا همه کسانی که در میانسالی متوجه افزایش وزن، کاهش عضله و کم تحرکی می‌شوند، به دلیل عوامل سبک زندگی مانند فشار کاری، زمان کمتر، بچه دار شدن، بی تحرکی بیش‌تر کم‌تر ورزش کرده و کم‌تر به تغذیه خود توجه دارند. خبر خوب آن است که این زوال قابل تغییر می‌باشد.

شیرینی پرتقالی یکی از انواع شیرینی‌های آردی است که به دلیل داشتن پوست پرتقال عطر و بوی مطبوعی دارد و برای عید نوروز یک انتخاب مناسب است.

بهتر است بدانید با توجه به گروه خونی که دارید چه مواد غذایی برای سلامت شما مفید هستند و کدام‌ها ضرر دارند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ماهی‌ها جانوران خونسردی هستند، اظهار کرد: ماهی‌های قرمز کمترین بیماری مشترک را با انسان دارند.