جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

اعمال سحر‌های ماه مبارک رمضان را در ادامه می‌خوانیم.

جعفر میعادفر درباره اولین اقدام بعد از سوختگی توضیحاتی داد.

سالاد سوسیس یکی از انواع سالادهای سرد است که به دلیل داشتن سوسیس، کاهو، سبزیجات و سس مخصوص بسیار خوشمزه است و طعم خاصی دارد.

زیر دریایی Deep Sea Dreamer می‌تواند مسافتی 160 کیلومتری زیر آب با موتور الکتریکی بی صدای خود طی کند که مزاحمتی برای زندگی دریایی ایجاد نخواهد کرد.

تصاویر زیر را هوش مصنوعی مایکروسافت به عنوان "شهر ارومیه در سال 2099 میلادی" تولید کرده است.

«حسین الزبیدی»، پزشک عمومی، تقریباً هر هفته حداقل یک بیمار را ویزیت می‌کند که از «نوکتوریا» (Nocturia) رنج می‌برد. این بیماری یک اصطلاح پزشکی برای کسانی است که در طول شب برای ادرار کردن از خواب بیدار می‌شوند.

خوابیدن روی شکم موجب صاف‌شدن انحنای طبیعی ستون فقرات می‌شود و فشار روی کمر را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، مجبور می‌شوید سرتان را به پهلو بچرخانید که همین امر سفت شدن گردن یا درد آن را در پی خواهد داشت.

دیابتی‌ها باید در روزه‌داری ماه مبارک رمضان احتیاط کنند و تغییرات لازم در رژیم غذایی و سبک زندگی را برای پیشگیری از افزایش قند خون انجام دهند.

همان‌طور که می‌دانید بالش، محافظ تشک و ملحفه‌های تخت به مرور زمان مملو از عرق، روغن‌های طبیعی پوست، کنه‌های گرد و غبار، انواع کپک، باکتری و حتی ساس شده و پاکسازی آن‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

ماه مبارک رمضان علاوه‌بر فواید معنوی و روحانی و جسمانی، فواید غذایی نیز به همراه دارد و در صورت رعایت موارد تغذیه‌ای در این ماه مبارک می‌توان به ارتقای سلامت عمومی در پایان این ماه نیز امیدوار یود.

پنیر گودا، یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع پنیر در سراسر جهان است. درباره مزایای سلامتی گنجاندن پنیر گودا در رژیم غذایی خود بیشتر بدانید.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 22 اسفند ماه 1402 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

برخی غذا‌ها می‌توانند باعث حملات میگرنی در افراد مبتلا به میگرن شوند. مواد غذایی محرک میگرن شامل شکلات، کافئین، الکل و... است.

نوروبیون در حالی به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین دارو‌های کشور مطرح است که مطالعات پزشکی آن را عامل بروز انواع سرطان‌ها و افزایش کبد چرب غیرالکلی در جامعه ایرانی می‌داند.

تاریخ شروع ماه رمضان در تقویم هجری شمسی برابر با روز سه شنبه 22 اسفند 1402 است.

تقریباً نیمی از افراد در بزرگسالی دچار فشار خون بالا می‌شوند و این یک عارضه جدی است که خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.