جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

دانشمندان با استفاده از اسکن‌ها به اکتشافاتی دست یافته‌اند، ازجمله اینکه یک مار صخره‌ای نادر حین تلاش برای خوردن یک هزارپا کشته شده است.

درست است که نوشیدن یک فنجان قهوه به شما انرژی فوری می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا سلامت و تمرکز خود را در تمام لحظات استرس زا حفظ کنید، اما برای کسب انرژی می‌توانید موارد زیر را هم امتحان کنید.

محققان با بررسی و تمرکز بر روی آکادمی «تاتنهام هاتسپر» متوجه شدند که استفاده از تنها چند کلمه، می‌تواند به ساختن مهاجمان و ستارگان لیگ برتر کمک کند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو، نکات کلیدی در مورد سلامت آجیل شب عید عنوان کرد.

داروی بوپره‌نورفین دارویی است که امکان سوءاستفاده از آن وجود ندارد؛ متخصص روانپزشکی نسخه این دارو را تجویز و فرد آن را از داروخانه دریافت می‌کند و تحت درمان قرار می‌گیرد. این دارو برای بسیاری از موارد در کنترل علائم مصرف‌کنندگان مواد افیونی قابل استفاده است.

محققان کالج کینگ لندن در جریان تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که مصرف مکمل فیبر غذایی در طول 12 هفته ممکن است به بهبود عملکرد مغز در افراد مسن کمک کند.

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارشی ضمن ارائه توصیه‌هایی در مورد تغذیه روزه داران در ماه رمضان، بر مصرف آب کافی در این ایام تأکید کرد.

مرمکه نوعی حلوای مازندارنی است که اصالت آن به شهر آمل می‌رسید و به دلیل داشتن گردو بسیار خوشمزه و برای افطار مقوی است.

«روزه باعث می‌شود اندام‌های بدن مخصوصاً دستگاه گوارش ما به مدت یک ماه استراحت کنند و نیروی تازه‌ای بگیرند و از سوی دیگر ذخایر چربی‌های مضری که مخصوصاً در ناحیه شکم جمع می‌شود و گاه مشکلات فراوانی برای ما ایجاد می‌کند، کاهش یابد و سموم بدن دفع شود.»

با نصف کردن قرص ساختار دارو عوض شده و این امر سبب تغییر در دوز قرص و کاهش تاثیر و افزایش خطرات ناشی از مصرف آن می‌شود.

صبح روز پنچشنبه 17 اسفند 1312 یک ورق به قیمت 4 شاهی فوق‌العاده منتشر شد.

شناخت و حذف عادات غذایی مضر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روند کاهش وزن داشته باشد.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 23 اسفند ماه 1402 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

سرآشپز‌ها و افراد خانه دار در طول ماه رمضان انواع غذا‌ها را می‌پزند، اما "بریانی" هندی در این میان غذایی خاص است یک غذای سیر کننده که تهیه آن آسان است و می‌توان گفت محبوب‌ترین غذا در هندوستان می‌باشد.

در ادامه از جملاتی خواهیم گفت که والدین هرگز نباید به فرزند خود بگویند.

لوزالمعده، گلابی‌شکل است و فقط 80 گرم وزن دارد. اما عملکرد درست آن برای سلامتی‌مان بسیار ضروری است و باید علایم بیماری آن را خوب بشناسیم.