جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

نصف 10 هزار قدم پیاده روی روزانه برای افراد بی تحرک پرفایده است.

حلوا برنجی با شیره انگور یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مقوی است که دستور پخت متفاوتی با سایر حلواها دارد و برای سفره افطار بسیار مناسب است.

یکی از مفیدترین شیوه‌های کنترل اشتها و کاهش وزن، افزایش تعداد وعده‌های غذایی از 3 به 5 وعده و مصرف موادغذایی کم کالری و سرشار ازسبزیجات، میوه و فیبر است.

متاسفانه دیده می‌شود که برخی از افراد بدون سحری روزه می‌گیرند که این برخلاف اصول تغذیه‌ای بوده و توصیه می‌شود که وعده سحری به مقدار کافی و مناسب میل شود.

آیا می‌توانید چاقی را از والدین خود به ارث ببرید؟ نتایج تحقیقات جدید نشانگر این است که این امکان وجود دارد.

نتایج تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که زندگی در مناطق سرسبز نزدیک باغ‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز ممکن است تراکم استخوان را افزایش داده و خطر پوکی استخوان را کاهش دهد.

ممکن است شما هم بخواهید بدانید چگونه می‌توانید لکه‌های روی مبل را تمیز کنید یا برای تمیز کردن لکه‌های روی مبل پارچه‌ای، چرمی، مبل سفید چه کاری باید انجام داد. در این مطلب با روش‌های مختلف برای پاک کردن لکه‌ها از روی مبل آشنا شوید.

تیرگی پوست یا پیگمانتاسیون که ریشه در اختلال‌های رنگدانه‌های پوستی دارد، بر اثر کمبود ویتامین D ایجاد می‌شود.

نفیسه روشن تصاویری از حضور خود در جشن حافظ با دیگران هنرمندان منتشر کرد.

میوه‌ها به‌واسطه خاصیت‌هایی که دارند، در حفظ سلامتی نقش به‌سزایی دارند، اما نگهداری از این مواد غذایی برای طولانی‌مدت امکان‌پذیر نیست و این مواد فسادپذیر به‌سرعت از بین می‌روند. در واقع، علت این فسادپذیری زودهنگام آب موجود در میوه‌هاست که زمینه رشد و نمو میکروارگانیسم‌ها را فراهم می‌کند. درصورتی‌که بتوان این آب را از میوه‌ها گرفت، می‌توان امیدوار بود که میوه‌ها را برای مدت طولانی نگهداری...

جوش‌ها در هر جایی از پوست بروز پیدا می‌کنند. عامل اکثر جوش‌ها، باکتری‌ای به نام «باکتری پروپیونی آکنه» است. این باکتری وقتی سبوم همان چربی طبیعی پوست به اسید‌های چرب تبدیل می‌شوند، باعث ایجاد التهاب می‌شود. روش‌های مختلفی برای درمان جوش و آکنه و حفظ سلامتی پوست وجود دارد.

همه ما برای شروع روز عاداتی داریم. بعضی از ما سرحال و شاداب از خواب بیدار می‌شویم و عده‌ای دیگر معمولاً احساس خستگی می‌کنیم و با ذهنی خسته و نگران از اتفاقات گذشته، روز خود را آغاز می‌کنیم. اما صرف‌نظر از همه این موارد، شما فکر می‌کنید بهتر است چگونه به استقبال یک روز جدید بروید؟

نتایج تحقیقات نشان داده است که درک علائم هشداردهنده و تشخیص آن‌ها در اسرع وقت می‌تواند منجر به تشخیص زودتر و درمان موفقیت‌آمیزتر سرطان شود.

یک روز دیگر بیشتر تا شروع ماه پربرکت رمضان نمانده و جماعت عظیم روزه‌داران در اقصی نقاط جهان بر سر سفره بزرگ خداوند می‌نشینند تا هر کدام بسته به توان خود، از این ماه پربرکت متنعم شوند.

بررسی‌ها و مطالعات پزشکی نشان داده است که روزه‌داری برای تمامی بیماران ضرر ندارد و هستند برخی از بیماران که روزه گرفتن برای سلامت آن‌ها مفید است.

شیرینی قهوه یکی از انواع شیرینی‌های آردی است که به دلیل داشتن قهوه طعم بی‌نظیری دارد و برای پذیرایی در ایام عید نوروز بسیار مناسب است.