دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 21 اسفند ماه 1402 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

دفتر رهبر انقلاب اعلام کرد هلال ماه رمضان غروب امروز رؤیت نشد و سه‌شنبه 22 اسفندماه اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

سنگ کلیه رسوبات سخت کوچکی هستند که در کلیه‌ها تشکیل می‌شوند. آن‌ها بر اساس انواع کریستال‌هایی که سنگ را ایجاد می‌کنند طبقه بندی می‌شوند.

بررسی‌ها و مطالعات پزشکی نشان داده است که روزه داری برای تمامی بیماران ضرر ندارد و هستند برخی از بیماران که روزه گرفتن برای سلامت آن‌ها مفید است.

باستان‌شناسان بالاخره موفق شدند ماهیت قطعه 8600 ساله‌ای را که در ابتدای کشف آن در سال 2021 «بقایای اسفنج» تشخیص داده بودند، شناسایی کنند.

سیب به دلیل داشتن پکتین - نوعی فیبر که جذب چربی توسط سلول‌ها را کاهش می‌دهد - معروف است.

چای ترش به صورت عصاره و بیشتر به عنوان دمنوش، مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای ترش، نوعی چای گیاهی است که از دم کردن گیاه هیبیسکاس در آب جوش تهیه می‌شود.

این ویتامین‌های کلیدی نه تنها از طریق مکمل‌ها قابل دسترسی هستند بلکه می‌توان آن‌ها را از طریق مصرف غذا‌های طبیعی و غنی از این مواد مغذی به بدن رساند.

به جز باکتری‌ها دلایل زیاد دیگری برای جوش زدن وجود دارد. هورمون‌های خاصی مانند آندروژن که محرک تولید سبوم است هم باعث به وجود آمدن جوش می‌شود. ژنتیک، رژیم غذایی و استفاده بی رویه از محصولات بهداشتی و مراقبتی و عوامل محیطی مانند آلودگی هوا هم گاهی اوقات باعث جوش زدن می‌شوند.

دانشمندانی که در جنوب غرب انگلیس پژوهش می‌کنند، قدیمی‌ترین جنگل فسیل شده بر روی کره زمین را پیدا کردند. فسیل‌های پیدا شده از این جنگل 390 میلیون سال قدمت دارند. پیش از کشف این جنگل، قدیمی‌ترین جنگلی که کشف شده بود 4 میلیون سال قدمت داشت.

با تامین ویتامین K مورد نیاز بدنتان به سلامت استخوان‌ها کمک کنید.

سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فرآورده‌های سلامت ضمن تشریح نحوه امحای دارو‌های بلااستفاده و تاریخ گذشته، گفت: «شربت متادون نباید در داخل یخچال و در دسترس کودکان قرار بگیرد.»

می‌خواهیم به شما نشان دهیم چگونه می‌توانید یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را با استفاده از هواپز تهیه کنید.

کیلین مورفی با بازی در نقش تامی شلبی در سریال پیکی بلایندرز شهرت جهانی پیدا کرد و موردستایش منتقدان قرار گرفت. قبل از آن در نقش مترسک در سه‌گانه شوالیه تاریکی بازی کرده بود. این سه‌گانه شروع همکاری‌اش با کریستوفر نولان کارگردان بود.

برخی از شوینده‌های دست ساز، سلامتی مصرف کننده‌ها را به خطر می‌اندازد و در هنگام استفاده از آنها باید مراقب بود.

کمبود ویتامین D می‌تواند از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریع‌تر شود. به گفته پاتریک چگونگی تاثیر این ویتامین بر ژن‌ها به کروموزوم‌های مربوط می‌شود. کروموزوم‌ها توسط عنصری به نام تلومر‌ها از آسیب DNA محافظت می‌شوند.