سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

غذا‌هایی که به تقویت حافظه کمک می‌کنند، اغلب حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، چربی‌های سالم، ویتامین B، اسید‌های چرب امگا و ویتامین E هستند.

ماری‌جوانا از مواد مخدر رایج، به‌ویژه در بین جوانان در جهان است که مصرف آن به هر شکل ممکن با افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا آب گازدار، حدود 40 گرم قند (ساکارز و گلوکز)، شیرین‌کنند‌های مصنوعی، حدود 200 میلی‌گرم کافئین دارند. میزان کافئین موجود در نوشیدنی‌های انرژی‌زا معادل دو فنجان قهوه دم‌کرده است.

وقتی که بدن دچار اضافه وزن یا چاقی می‌شود در واقع درصد چربی در حال افزایش است؛ اما تنها چربی‌ها در این زمینه تاثیرگذار نیستند و عواملی همچون مواد غذایی، مدفوع و مایعات نیز در چاقی و افزایش وزن تاثیر می‌گذارند؛ به طور مثال در صورتی که مقدار زیادی مواد غذایی مصرف شود و در داخل روده باقی بماند، مقدار مدفوع موجود در روده‌ها می‌تواند از 5/0 تا 2 کیلو در وزن بدن تاثیر گذارد.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 18 اسفند ماه 1402 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب (Sleep apnea) یک اختلال خواب است که باعث توقف یا کاهش تنفس برای مدتی کوتاه (اما با تعداد دفعات زیاد) در طول خواب می‌شود و هر توقف می‌تواند حدود چندین ثانیه طول بکشد. تحقیقات انجام شده در سال 2018 نشان می‌دهد که آپنه خواب خطر ضربان قلب نامنظم را افزایش می‌دهد.

اگر مدام به سردرد مبتلا می‌شوید و این مشکل برایتان آزاردهنده است، یوگا، آرامش‌سازی و مدیتیشن بهترین روش‌های درمان طبیعی است و اگر آن‌ها را انجام دهید، نیازی نیست مسکن مصرف کنید.

در این مطلب می‌توانید با روشی آسان در منزل بدون نیاز به فر و بدون خمیر و پنیر پیتزا یک وعده پیتزای خوشمزه و سالم خانگی را برای کودکان و اعضای خانواده بپزید.

به گفته دکتر "اندرو هاوارد" روانپزشک و استاد روانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا افرادی که علائم روانی یا فیزیکی حاد را تجربه می‌کنند باید ابتدا به یک پزشک در حوزه‌ای غیر از سلامت روان مراجعه کنند تا بیماری را رد کند. سپس بیمار ممکن است از گفتگو درمانی برای شناسایی منبع تهدید درک شده بدن بهره‌مند شود. هاوارد می‌گوید مهم است که به ذهن و بدن به صورت مرتبط با یکدیگر فکر کنیم. او می‌افزاید:"برای...

آزمایش آنتی ژن اختصاصی پروستات نیز با پیشرفت در آزمایش‌های ادرار مولکولی و خون و فناوری تصویربرداری فراتر از مرز‌های سنتی خود تکامل یافته است. آزمایش‌های مبتنی بر خون و ادرار اکنون می‌توانند نشانگر‌های ژنتیکی خاص مرتبط با سرطان پروستات را مشخص کنند و بینش‌هایی را در مورد میزان ریسک منحصر بفرد هر بیمار ارائه دهند. هنگامی که این آزمایش‌ها با آزمایش سنتی PSA ترکیب می‌شوند تصویر جامع تری...

قارنی یاریخ یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و سنتی شهر تبریز است که به صورت بادمجان شکم‌پر تهیه می‌شود و داخل سس مخصوص طبخ می‌شود.

یک مامور سابق سیا که به مدت هفت سال به عنوان جاسوس مخفی فعالیت کرده نشانه‌های کلیدی که نشان می‌دهد یک نفر به شما دروغ می‌گوید و این که چگونه می‌توانید در جعل حقیقت بهتر شوید را فاش ساخته است.

«یوگا برای کاهش استرس، بهبود سلامت مغز، عملکرد ذهنی حافظه و کاهش التهاب و بهبود انعطاف پذیری عصبی مفید است.»

شیرینی شکلاتی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و محبوب است که می‌توانید آن را با روشی آسان و بدون دردسر در منزل تهیه کنید.

نتایج پژوهشی در 2019، صرف دو تا سه وعده غذا را در روز، به ویژه صبحانه، توصیه می‌کند. بنا به نتایج این پژوهش، آخرین وعده غذایی در روز را باید بین ساعت سه تا چهار بعدازظهر صرف کنیم، از میان‌وعده‌های غذایی آخرشب بپرهیزیم، و در بینابین نیز حدود 12 تا 16 ساعت از خوردن اجتناب کنیم و به‌اصطلاح روزه بگیریم.