یک‌شنبه 8 مهر 1403

فرماندار تکاب: اشتغال جوانان باید اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار تکاب: اشتغال جوانان باید اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد

مهاباد - ایرنا - فرماندار تکاب با بیان اینکه مهمترین دغدغه و نگرانی جوانان این شهرستان بیکاری و نداشتن شغل است گفت: ساماندهی امور جوانان با رویکرد اصلی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری باید اولویت دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باشد.

"محمود زمانی" روز سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان افزود: سیاست‌گذاری اصلی مدیریت اجرایی این شهرستان در ساماندهی امور جوانان ایجاد اشتغال است و بر این اساس به دنبال شناسایی ظرفیت‌های اشتغال و جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری هستیم.

وی بیان کرد: در این زمینه در چند ماه اخیر اقدامات مناسبی از جمله سرمایه‌گذاری‌های اشتغال‌زا برای جوانان با احداث سردخانه و بوم‌گردی بین‌راهی و تلاش برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد از جمله کارخانه سنگ‌بری در روستای گنبد و احداث واحد بسته‌بندی و فرآوری عسل طبیعی انجام شده است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه با ایجاد بازارچه بانوان در این شهرستان فرصت‌های جدید اشتغال برای جوانان فراهم شد، اظهار داشت: در زمینه اوقات فراغت جوانان، علاوه بر تفریح‌های سالم و نیازهای آموزشی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهبود وضعیت نشاط اجتماعی و ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال از سوی ادارات عضو ستاد ساماندهی امور جوانان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

"زمانی" ادامه داد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان باید براساس نیازها و کارکردهای خاص به صورت هدفمند برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به نیازها و ظرفیت‌ها از مهمترین چالش‌های پیش‌روی ساماندهی امور جوانان به‌شمار می‌رود، اضافه کرد: شناسایی وضعیت فرهنگی و اجتماعی و نیازهای جوانان براساس واقعیت‌های موجود، درنظر گرفتن اولویت‌ها و ارائه نقشه عملیاتی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بسیار ضروری است و تحقق این مسئله کار پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش را می‌طلبد.

در این جلسه برنامه‌های اجرایی ادارات تکاب برای اوقات فراغت دانش‌آموزان با درنظر گرفتن شرایط پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اعلام و مصوب شد آخرین وضعیت فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری جوانان این شهرستان ترسیم و برنامه‌های عملیاتی در این زمینه ارائه گردد.

تکاب با 81هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و 27.5 درصد از جمعیت این شهرستان را جوانان 14 تا 29 سال تشکیل می‌دهند.

*س_برچسب‌ها_س*