جمعه 13 مهر 1403

فرنگی‌کار ایرانی لژیونر می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرنگی‌کار ایرانی لژیونر می‌شود

تهران - ایرنا - «مصیب اکبری» فرنگی‌کار وزن 55 کیلوگرم اهل شهرری با امضا قرارداد با یک تیم آلمانی قصد دارد در صورت مهیا بودن شرایط در این فصل در بوندسلیگای آلمان به روی تشک برود.

«مصیب اکبری» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا مشخص نیست که بوندس لیگای آلمان در رشته کشتی در چه تاریخی آغاز می‌شود اما براساس قرارداد حدود ماه‌های آذر و دی ماه امسال در صورت مهیا شدن شرایط برگزار خواهد شد. کشتی یک ورزش انفرادی و پربرخورد است و به نظرم شرایط برای برگزاری مسابقات کشتی مساعد نیست و حتی اتحادیه جهانی کشتی نیز در این زمینه هنوز نتوانسته تصمیم بگیرد.

وی در خصوص مبلغ قراردادش نیز اظهار داشت: مبلغ قراردادم بسیار ناچیز است. البته سال گذشته نیز از سوی یکی دیگر از تیم‌های آلمانی درخواست داشتم اما ترجیح دادم در لیگ ایران و برای تیم سینا صنعت ایذه کشتی بگیرم.

نفر نخست پیکارهای جام جهان پهلوان تختی در سال 2019 در خصوص چرخه جدید انتخابی تیم ملی نیز گفت: فدراسیون با تدوین این چرخه انگیزه کشتی‌گیرانی امثال من را دوچندان کرد و امیدوارم هر چه زودتر با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا، تمرینات کشتی را دنبال کنم.

وی اظهار داشت: «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون خود از قهرمانان جهان و المپیک به خوبی می‌داند که یک کشتی‌گیر برای رسیدن به دوبنده تیم ملی با چه مشکلات و سختی‌هایی روبرو است و به طور حتم همه تلاش او ضایع نشدن حقوق کشتی‌گیران است. با چرخه جدید انتخابی کشتی‌گیران و مدعیان تکلیف خودشان را می‌دانند و به همین دلیل با انگیزه و جدیت تلاش می‌کنند.

اکبری ادامه داد: سال گذشته در جام تختی نفر اول شدم اما شانس حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و پیکارهای جهانی را نداشتم و «رضا خدری» که برابر من شکست خورده بود به قهرمانی آسیا رفت و «پویا ناصرپور» به رقابت‌های جهانی اعزام شد. به همین دلیل از سال گذشته برای ادامه کشتی هیچ انگیزه‌ای نداشتم چرا که یک کشتی‌گیر زحمات فراوانی می‌کشد و در آخر هیچ نتیجه‌ای عایدش نمی‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*