جمعه 31 فروردین 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری تسنیم

علی بخشی‌زاده به طرح راه‌اندازی رادیو بانوان اشاره کرد که امیدواریم سازمان صدا و سیما به این نتیجه برسند رادیو بانوان را راه بیندازند.

خبرگزاری تسنیم

عباسیان توسط هلاکوخان مغول نابود شدند؛ در دوران تاریک 500 ساله آنها انحراف‌هایی نظیر علنی شدن فسق و بی بند و باری و عدم توجه به اخلاق ایجاد و شدید‌ترین خشونت‌ها علیه بنی‌هاشم اعمال شد.

وب‌گاه الف

معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسامی برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» در بخش ملی و بین‌الملل را اعلام کرد.

وب‌گاه فرارو

محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها این خطر را افزایش می‌دهد که باکتری‌های خطرناک در برابر دارو‌ها مقاوم شوند.

وب‌گاه فرارو

شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به وسواس، وسواس چک کردن و شست و شو است. همچنین نگرانی مدام از احتمال ابتلا به صدمه زدن به دیگران و افکار مزاحم، خطرناک و نگران کننده می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به وسواس باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

شاعر و نویسنده پیشکسوت کشور با اشاره دوران فعالیت فرهنگی و ادبی بیش از 60 ساله خود از خاطره دستگیری اش توسط ساواک بخاطر حمایت از حقوق مردم فلسطین و حبس بیش از مدت مقرر محکومیتش در اوین گفت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حسین ریگی، کارگردان سینما که با فیلم «میرو» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده بود، درباره اولین تجربه‌های کتابخوانی خود در دوران نوجوانی گفت: در زاهدان بود که اولین کتاب غیردرسی‌ام را خواندم. آن زمان که زاهدان از نظر دسترسی به کتاب خوب شرایط مناسبی نداشت من «سینوهه» را مطالعه...

وب‌گاه فرارو

با آغاز فصل بهار، ما میزبان ویروس‌های فصلی متنوعی خواهیم بود؛ که یکی از این ویروس‌ها «واریسلا - زوستر» یا همان آبله مرغان است که از ابتدای فروردین سر و کله این ویروس پیدا می‌شود و معمولاً تا اواسط تابستان ادامه می‌یابد. علت شیوع حداکثری این بیماری در اوایل سال این است که در این برهه زمانی، رطوبت هوا بسیار زیاد است.

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دعوت از مترجمان و سفرا به نمایشگاه کتاب و برگزاری نشست‌هایی با حضور آنها می‌تواند به توسعه دیپلماسی فرهنگی کمک کند.

وب‌گاه فرارو

مرغ زعفرانی یکی از انواع روش‌های پخت مرغ است که طی آن مرغ با زعفران، پیاز و نمک پخته می‌شود و طعم بی‌نظیر و متفاوتی دارد.

خبرگزاری تسنیم

جدول برنامه‌های اجرای آثار چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان توسط دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اعلام شد.

خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در احکامی مسئولان جدید این ستاد را منصوب کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره 2» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.