جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ریاست هیات بخش نوعی نگاه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را «زاویه دولان» سینماگر 35 ساله بر عهده دارد و «مایمونا دوکوره» کارگردان سنگالی، «لسما المودیر» کارگردان مراکشی، «ویکی کریپس» بازیگر آلمانی و «تاد مک کارتی» منتقد ارشد سابق ورایتی و هالیوود ریپورتر دیگر اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دهند و 18 فیلم بخش مسابقه نوعی نگاه را داوری خواهند کرد. هفتاد...

وب‌گاه خبر آنلاین

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه 7 اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از برگزاری جلسه دیدار دبیران و اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نام سازمان اوقاف به محافل انس با قرآن به ویژه در دهه 60 و 70 گره می‌خورد که تاکنون 46 دوره سراسری و 40 دوره مسابقات بین المللی در کشور برگزار شده است.

خبرگزاری تسنیم

نورآقایی گفت: فضا و اقتصاد پیرامون نمایشگاه کتاب، گردشگری ادبی را شکل می‌دهند و می‌شود ایده‌هایی داشت که نمایشگاه کتاب به یک رویداد در این حوزه تبدیل شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

در هفتمین جلسه از فصل نهم «پاتوق فیلم کوتاه»، چهار فیلم کوتاه در ژانرهای کمدی، درام و آخرالزمانی روی پرده سینما بهمن می‌روند که با حضور محمد علیزاده‌فرد نقد و بررسی می‌شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فداحسین مالکی؛ عضو فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی به قدمت فرهنگ و تمدن کشورمان اشاره کرد و گفت: فرهنگ و تمدن ایران به بلندای تاریخ است و به همین دلیل همواره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مورد توجه کشور‌های عضو اکو و دیگر کشور‌ها در اروپا و آمریکای لاتین قرار می‌گیرد. وی افزود: با وجود اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هنوز به چهل...

وب‌گاه خبر آنلاین

امیرعلی نبویان به شوخی جنجالی رائفی‌پور با زن‌ها واکنش نشان داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئس‌جمهور، در رشته توئیتی نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

در آستانه فرارسیدن روز فرهنگ پهلوانی، 2 فیلم پهلوانی برای جامعه ورزش پهلوانی به نمایش درمی‌آید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارگردان مستند «تا اطلاع ثانوی تعطیل» گفت: راجع به موضوع انقلاب فرهنگی تا به حال چند مستند بلند و نیمه بلند تولید شده است اما ما در «تا اطلاع ثانوی تعطیل» سعی کردیم جدای از روایت ماجرا از یک زاویه جدید به مسئله نگاه کنیم و رویکردمان نقد انقلاب فرهنگی بود و به همین دلیل با کارهای دیگر تفاوت‌های جدی دارد و شباهتی ندارد.

خبرگزاری تسنیم

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» به قلم نسیبه استکی با توجه به یکی از دغدغه‌های روز نوجوانان از سوی نشر جمکران منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آرش نورآقایی کارشناس «گردشگری ادبی» با بیان اینکه گردشگری ادبی یک ژانر جدید در حوزه گردشگری است، گفت: گردشگری ادبی به صورت اختصاصی سابقه دیرینه‌ای در دنیا ندارد؛ هرچند که وقتی افراد در موقعیت‌های گردشگری ادبی قرار می‌گیرند به نوعی این شاخه از گردشگری اتفاق می‌افتد؛ مانند آنکه اشخاص در سفری بر مزار نویسنده یا شاعری نامدار حاضر شوند. همینطور بازدید...

وب‌گاه الف

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاکنون معاینه پزشکی بالغ بر 84 هزار زائر انجام شده است، گفت: بیش از هزار و 500 زائر به کمیسیون‌های پزشکی معرفی و از این تعداد 150 نفر استطاعت جسمی و روانی‌شان تایید نشده و از حج بازمانده اند.