شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اکران چند فیلم قدرتمند، پایان تدریجی فصل امتحانات و عادت کردن مخاطب با گرمای هوا، سه مولفه‌ای هستند که سبب می‌شوند تا حال سینما برای نیمه دوم خردادماه، بسیار بهتر از دو ماه ابتدایی امسال تصور شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

همزمان با فرارسیدن ایام دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا (ع) هیأت‌های مذهبی کشور مجالس جشن و شادی برپا می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - دولمن‌ها یا میز سنگ‌ها به عنوان آثار باستانی عصر آهن و هزاره‌های قبل از میلاد، در گذار روزگاران از دستبرد حوادث و تغییرات اقلیمی مصون نمانده‌اند و افشای اسرار آنها نیازمند اختصاص اعتبار مالی برای حفاری‌ها و کاوش‌های علمی است.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - «ادبیات عامه و کهن و آیین‌های مردم شاهرود و میامی» کتابی در هشت فصل به ریشه‌یابی ادبیات عامه، آیین‌های مذهبی، ملی، نمایشی، آداب زیارت، زبان‌ها و غذاهای محلی، می‌پردازد. ادبیات روایی در قالب آیین‌ها بخش بزرگی از فرهنگ جامعه است که به‌خاطر پاسداشت و علاقه مردم، کمتر دچار تحریف و فراموشی می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس با حضور جمعی از اهالی سینما و مدیران در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

برترین‌ها نوشت: عکسی از دختر علیدوستی منتشر شد که نشان می دهد دخترش خیلی بزرگ شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: مساجد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام هستند؛ و 95 درصد از شهدای انقلاب مسجدی بودند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه گفت: تمرکز بیشتر در تولید آثار با محتوای فرهنگی در سطح کشور و در همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ضرورت دارد.

وب‌گاه فرارو

بعضی از خانم‌ها دلیل درست نکردن دسر را وقت زیادی می‌دانند که باید صرف آماده‌سازی آن شود. در حالی که برای تهیه بسیاری از دسرها آن هم از نوع کرم و ژله، وقت زیادی لازم نیست و شما می‌توانید با صرف فقط پنج تا هفت دقیقه یک دسر خوشمزه درست کنید.

وب‌گاه فرارو

همیشه در گذر زمان این تفال به حافظ است که در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 9 خردادماه 1402 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. تفال به حافظ 9 خردادماه 1402 را بخوانید.

وب‌گاه خبر آنلاین

دیدار پادشاه عمان با رهبرمعظم انقلاب، تعطیلی کارخانه داروگر، حضور رئیسی در جلسه رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش و... از تیترهای امروز مطبوعات است.

خبرگزاری تسنیم

برخی کتابفروشان در روزهای اخیر در تماس با تسنیم از پیشنهاد وسوسه‌کننده برخی ناشران کتاب‌ساز برای عرضه کتاب‌هایشان با 80 درصد تخفیف خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد این ناشران در سایه خلاء‌های قانونی برای ورود به بازار جدی نشر عزم خود را جزم کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس با حضور جمعی از اهالی سینما و مدیران فرهنگی در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.