جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

وب‌گاه خبر آنلاین

تازه‌ترین برنامه «زیرگذر طنز» شبکه رادیویی صبا به معرفی فرهاد حسن‌زاده یکی از طنزپردازان معاصر کشورمان می‌پردازد.

خبرگزاری تسنیم

مسعود پورزارعی می‌گوید: زندگی حاج قاسم ابعاد مختلفی دارد لذا وقتی حاج قاسم در جنگ و میدان مبارزه است باید با خط ثلث ایشان را بنویسم؛ یا خط شکسته مخصوص زمان نمازشان است و معاشرت‌شان با کودکان را باید نستعلیق کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

همزمان با شب یلدا، اسکار نودوپنجم اسامی نامزدهای اولیه خود را در 10 بخش اعلام کرد که در بخش اسکار بین‌المللی نامی از فیلم نماینده کشورمان نبود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حاج حسین قنبری قائم (حاج آقا نباتی) از شاگردان با واسطه شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی) دار فانی را وداع گفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: عدم توفیق سریال‌های تلویزیونی باعث شده به این تحلیل برسیم که جای حضور حرفه‌ای‌ها برای ساخت آثار استاندارد، فاخر و ارزشمند همچنان در رسانه ملی خالیست. از سوی دیگر قرار است مردم بازتاب دغدغه‌های زندگی خود را در این سریال‌ها ببینند و با تجربه و فضاهای جدید آشنا شوند.

خبرگزاری تسنیم

وقتی با بشار اسد تنها شدم گفتم من شهادت می‌دهم که پدر شما شیعه بود و نمازی که بر ایشان خوانده شد، نماز اهل سنت بود و چون شما وصی‌اش هستید، می‌خواهم از شما اجازه بگیرم که نماز میت شیعه برایش بخوانم. بشار خیلی خوشحال شد و گفت حتماً لطف می‌کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریوکو گارسیا لورکا و کارگردانی آرش امیری از روز اول دی در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیرخانه رویداد سرود «روایت سرباز» اعلام کرد: مهلت ارسال آثار برای شرکت در این رویداد به دلیل استقبال گروه‌های هنری تا روز شنبه (سوم دی) تمدید شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجمع بانوان هنرمند متعهد سراسر کشور خطاب به ریاست محترم سازمان سینمایی بیانیه ای صادر کرد. متن کامل این بیانه به شرح ذیل است: بسم‌الله الرحمن الرحیم ریاست محترم سازمان سینمایی برادر ارجمند جناب دکتر محمد خزاعی؛ انقلاب پرشکوه ایران اسلامی با همه رویش‌ها و ریزش‌هایش با همه فراز و فرودهایش و با همه رنج دوران بردن‌هایش، امروز به درخت تنومندی تبدیل گشته...

خبرگزاری تسنیم

«وعده دیدار» عنوان برنامه‌ای از گروه معارف شبکه پنج سیما است که در آستانه سومین سالگرد سردار دلها از قاب شبکه پنج تماشایی می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری موفق «جایزه جهانی ادبیات فلسطین» گفت: مسئله فلسطین در ذات خود محل اجتماع اراده مسلمانان و آزادیخواهان جهان است که فارغ از گرایش‌های نژادی و دینی از آرمان‌های آن دفاع می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم

با حکم رئیس مرکز تولید و فنی سیما، مرتضی طاهری جایگزین احمد امیرحائری شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم»، به قلم سعید علامیان برای صدمین‌بار بازنشر و روانه بازار کتاب شد. این اثر که محور برگزاری نهمین دوره جایزه «کتاب قهرمان» است، روایتگر خاطرات حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی، همراه و رفیق شهید سردار قاسم سلیمانی است. جت‌الاسلام و‌المسلمین علی شیرازی در «حاج قاسمی که من می‌شناسم» خاطرات نزدیک به 40 سال رفاقت با شهید...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: کتاب «سفر در کاموا» داستان دختر خیال‌پردازی است که با دانه‌های بافته شده پیراهن به وسیله مادرش وارد داستانی هیجان‌انگیز می‌شود.