پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری مهر

علی حاجیان ملکی فعال دانشجویی مشهد که در دوران دانشجویی با مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی همراه بوده، درباره شخصیت او گفت: حاج حیدر چهره‌ای فراحزبی و فراگروهی داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک کارگردان گفت: لالایی اولین برنامه تلویزیونی است که اجازه دارد تا مادران لالایی بخوانند و این یکی از بحث‌های مهم در ساختار این برنامه است.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - هر یک از حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در عین نزدیکی و وابستگی به هم، دارای پهنه‌ای گسترده از موضوعات، چالش‌ها، فرصتها و نیازهای متفاوت است که نگاه ویژه دولت سیزدهم در یکسال گذشته، افق روشنی از رشد و تحولات مثبت را در نطنز پیش روی هر سه بخش ترسیم کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: در روزهای ابتدایی زمستان و دی ماه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما همراه باشید، «سایه‌های سبز»، «کونگ فو حیرت انگیز استاد هو»، «داستان‌های ویرجینیای غربی»، «گناهکار» و «آتاناز»، 5 فیلم جدیدی هستند که این هفته از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: خسرو سمیعی برای نخستین‌بار ماجراهای تن‌تن را ترجمه و به بچه‌های فارسی‌زبان معرفی کرد. بعد هم تعدادی رمان پلیسی و کارآگاهی ترجمه کرد و چند روز پیش در سکوت خبری از دنیا رفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به حضور تحقیرآمیز نمایندگان رسانه های صهیونیستی در جام جهانی فوتبال گفت: حدود 50 سال از آغاز پروژه عادی سازی و سازش با رژیم صهیونسیتی می‌گذرد اما خبر انزوای خبرنگاران رژیم صهیونسیتی در حواشی جام جهانی فوتبال به حدی بود که رسانه های معاند مردم فلسطین هم به ناچار به روایت این حقارت پرداختند.

خبرگزاری تسنیم

پوشیدن روسری، مانتو و هر پوشش دیگری با رنگ روشن با داشتن شرایطی جایز است؛ از جمله اینکه موجب جلب نظر نامحرم نشود و زمینه مفسده‌ای را فراهم نکند.

خبرگزاری تسنیم

«لذت تفکر» نوشته زینا هیتز با ترجمه محمدرضا شکاری منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در روزهای ابتدایی زمستان و دی ماه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما همراه باشید، «سایه‌های سبز»، «کونگ فو حیرت انگیز استاد هو»، «داستان‌های ویرجینیای غربی»، «گناهکار» و «آتاناز»، 5 فیلم جدیدی هستند که این هفته از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم

درحالی آکادمی اسکار فهرست بلند اولیه خود را برای نود و پنجمین دوره خود معرفی کرد که در بخش بین‌المللی خبری از نماینده ایران در این دوره از اسکار نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با بهبود شرایط اجتماعی، تعداد مخاطبان سینما نیز در آذرماه به نسبت 2 ماه ابتدایی پائیز با افزایش همراه بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست کوتاه نامزدهای چند شاخه از جمله جایزه بهترین فیلم بین‌المللی سال را در حالی اعلام کرد که نماینده سینمای ایران از رسیدن به جمع 15 نامزد اولیه بازماند.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - «احمد وحیدی» وزیر کشور که امروز پنجشنبه برای حضور در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه به این استان سفر کرده در اولین برنامه خود پس از ورود به کرمانشاه با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان این استان ادای احترام کرد.

وب‌گاه فرارو

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 1 دی ماه 1401 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال به حافظ 1 دی ماه را بخوانید.