جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برگزیدگان و نفرات شایسته تقدیر جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری معرفی شدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سودای عشق نمایانگر استعداد‌های هنری است و با توجه به ظرفیت هنرمندان بسیجی باید این برنامه سالانه برگزار شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بلوغ و بینش ماهوی، ضرورتی است که یک سینماگر، هم‌زمان با بلوغ هنری، به آن نیاز دارد. کنار هم بودن این دو بینش سبب می‌شود تا ساختار و بینش درونی و دنیای آن فیلمساز شکل گرفته و قواعد بازی، به نفع او تغییر کند.

خبرگزاری تسنیم

«تاریخ اندیشه فلسفی چین»، نوشته ون‌های مینگ از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی برنامه‌های جام 2022 از شبکه 3 با 38.2 درصد و جام 22 از شبکه ورزش با 10.8 درصد، پربیننده‌ترین ویژه برنامه‌های فوتبالی بوده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - انتشارات پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر، کتاب «مجموعه‌مقالات همایش ملی تبارشناسی و سیر تحول نقد هنر در ایران» را منتشر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: ترکیبی از فیلم‌های مختلف از «سریع ایکس» و «مرد مورچه‌ای» و «آکوامن» تا «باربی» و «اکوالایزر» و «جان ویک 4»، همه فیلم‌هایی هستند که سال 2023 راهی سینماها می‌شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای جشنوار فیلم، تئاتر و موسیقی فجر خیلی خوب است و هم در این سه جشنواره و هم جشنواره تجسمی وضعیت خیلی خوبی داریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جلال قربانی از استان لرستان که با اثر «مال کنون» در بخش گردشگری برگزیده نخستین جشنواره پژواک شد، با اشاره به ویژگی‌های این اثر می‌گوید: این مستند رادیویی کوچ مردمان لر بختیاری شهرستان الیگودرز در استان لرستان است که کوچ بهاره آن‌ها از گرمسیر به سردسیر را روایت می‌کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

اجرای نمایش «هتل ریتاج» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا افسری (حراء) در تالار اصلی تئاتر شهر تا پایان روز پنجشنبه هشتم دی ماه تمدید شد.

خبرگزاری تسنیم

به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ویژه‌برنامه "مثل پدر" از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عملیات اجرایی طرح احداث صحن امام باقر علیه‌السلام در حرم امامین جوادین علیهم‌السلام از سال گذشته به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شد. این صحن که با مساحتی بالغ بر 6 هزار مترمربع است، در طبقه زیرین صحن شهید باقر صدر قرار دارد و بر اساس برآورد اولیه، عملیات احداث آن تا سال 1403 ادامه دارد. احداث این صحن به منظور افزایش فضای زیارتی و‌همچنین مسقف حرم...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارگروه مد و لباس کشور، نمایشگاه ملی «شهر خانواده» را با حضور طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی اسلامی برگزار می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سردار مرتضی قربانی، همرزم حاج قاسم در دوران دفاع مقدس: من با حاج قاسم تماس گرفتم دیدم صدایش قطع شد به بیسیم‌چی او گفتم بیسیم را بده دست حاجی بیسیم‌چی گفت حاج قاسم شهید شد. گفتم گوشی را به بنی‌اسدی یا رحیمی بده. در تاریکی گشت آنها را پیدا کرد. گفتم چی شده؟ گفت حاجی افتاد روی زمین و شهید شده. حاجی بی‌هوش شده بود و آنها در تاریکی شب خیال می‌کردند شهید...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «تونی بری» بازیگر سریال خاطره‌انگیز «اسکیپی: کانگورو بیشه‌زار» در 81 سالگی درگذشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ویژه‌برنامه «مثل پدر» از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.