جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری تسنیم

کتاب «آخرین نماز در حلب» خاطرات شهید مدافع حرم عباس دانشگر نوشته مؤمن دانشگر به چاپ سیزدهم رسید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برگزاری مراسم «شب یلدا» یا «شب چله» یکی از آیین‌های کهن ایرانی است که مانند عید نوروز و جشن مهرگان سابقه چند هزار ساله دارد. برخی چنین می‌اندیشند که مناسبت‌های یک شخص مسلمان باید باتوجه به دین اسلام باشد و چون یلدا ریشه اسلامی ندارد، بدعت و خلاف باورهای دینی ما است. اما در پاسخ باید گفت با ورود اسلام به ایران و پذیرش تعالیم این دین از سوی مردم این...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نمایش‌های «خانه برنارد آلبا» نوشته فدریوکو گارسیا لورکا و کارگردانی آرش امیری در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر و لکچر پرفورمنس «فاطمه» به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی ویژه بانوان در تالار سوره حوزه هنری اجرا می‌شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک کارشناس ادبیات گفت: همه افراد از بزرگان خانواده تا کودکان می‌توانند قصه‌گو باشند چون هر انسانی از یک هویت قصه‌گو در درون خود برخوردار است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مهلت ارسال آثار برای شرکت در رویداد سرود «روایت سرباز» تا روز شنبه 3 دی ماه تمدید شد.

خبرگزاری تسنیم

نمایش «بدون شرط» که بازگوکننده داستانِ یکی از محبانِ اهل بیت به نام ابو راجح حمامی است، به مناسبت ایام فاطمیه در فرهنگسرای خاوران به صحنه خواهد رفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: عنوان فیلم سینمایی ادریس البا در نقش لوتر و زمان اکران آن اعلام شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

«وعده دیدار» عنوان برنامه‌ای از گروه معارف شبکه پنج سیماست که در آستانه سومین سالگرد سردار دل‌ها از قاب شبکه پنج تماشایی می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: فهرست 50 فیلم برتر سال 2022 به انتخاب مجله «سایت اند ساوند» منتشر شد.

خبرگزاری مهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تجربه موفق برپایی نخستین دوره جایزه فلسطین، نقطه دلگرم کننده برای فعالان و علاقمندان حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مسئله فلسطین به حساب می‌آید.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: جلیل فتوحی‌نیا طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون ایران در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، یکی از برنامه‌ها و سناریو‌هایی که دشمنان نظام در جریان و ادامه اغتشاشات و آشوب‌های چند ماه گذشته در جهت تضعیف امنیت ملی جمهوری اسلامی در دستور کار خود قرار داده‌اند، ترور و به شهادت رساندن علمای اهل سنت نظام که صبغه و سوابق و مواضع انقلابی و ولایی دارند، می‌باشد که تازه‌ترین آن به شهادت رساندن مولوی...

خبرگزاری تسنیم

تجربه موفق برپایی نخستین دوره جایزه فلسطین، نقطه دلگرم‌کننده برای فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مسئله فلسطین به حساب می‌آید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نخستین رویداد «روزهای فیلم روسیه» در ایران از سوم تا پنجم دی در بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.