جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری مهر

کتاب «فرهنگ جامع ضرب المثل‌ها و زبانزدهای تاتی اشتهارد» پژوهش و نگارش محمدحسین شاه بیگ توسط انتشارات ارشدان منتشر شد.

خبرگزاری مهر

کتاب «نخسایی ها» روایت زندگی و شهادت شهید مدافع حرم سجاد عفتی نوشته مصطفی آقا محمدلو توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری مهر

انتشارات شیرازه کتاب ما، «گذشته حیاتی؛ توسعه معماری و شکل گیری میراث ایران: 1350 - 1370» نوشته علی مظفری و نایجل وست‌بروک با ترجمه وحید موسوی داور را منتشر کرد.

خبرگزاری مهر

درگذشت ایرج اعتصام پژوهشگر و مترجم، سید احمد وکیلیان، سیدابوالفضل کاظمی راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» از جمله اخبار مهمی هستند که این‌هفته در حوزه فرهنگ و ادب منتشر شدند.

خبرگزاری تسنیم

سفیر بولیوی گفت: شعرهای ایرانی در سطح جهان بسیار مطرح است و این آثار ادبی در دنیا به خوبی نشر یافته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر گفت: بیش از 4 هزار سند تاریخی در این شعبه نگهداری می‌شود که یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های کشور در جنوب محسوب می‌شود و در این چارچوب چندین کنگره بوشهرشناسی نیز برگزار شده است.

خبرگزاری تسنیم

کتاب «پایتخت ملک» جستارهایی در ارتباط با کوفه؛ پایتخت جهان هستی در آخر الزمان توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - جان و روحش سالهاست که با کتاب و کتابخانه عجین شده و نیمی از عمرش را در لابه‌لای قفسه‌های کتاب گذرانده؛ حالا پس از چهار دهه فعالیت عاشقانه در عرصه کتابداری هنوز هم خود را پاسدار کتاب و ترویج دهنده فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌داند؛ کتابداری که با عشق قدم در این راه گذاشت و با عشق تکریم شد.

وب‌گاه فرارو

تخم مرغ باید درست پیش از پخته شدن شسته شود، اما اگر قصد داشتید زمان دیگری از تخم مرغ ها استفاده کنید، از شستشوی آنها خودداری کنید تا بهتر بماند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

آکادمی اسکار فهرست اولیه نامزد‌های اسکار بخش بین‌الملل 2023 را اعلام کرد، اما در این فهرست نام «جنگ جهانی سوم» به عنوان نماینده ایران نیست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بنیاد دهکده فرهنگی «کتارا» در قطر از مشارکت نمایندگان 67 کشور عربی و غیر عربی در ششمین دوره مسابقات تلاوت قرآن جایزه کتارا در این کشور خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صفحه نشر چشمه در فضای مجازی از بازگشایی شعبه خیابان کریم‌خان این انتشارات و فک پلمب آن خبر داد.

وب‌گاه الف

مسؤولان شهر ونیز برای محافظت از کلیسای تاریخی و جامع «سینت مارکو» در برابر آب دریا از موانع شیشه‌ای استفاده می‌کنند.