پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

وب‌گاه الف

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره ثبت جهانی شب یلدا با تلاش‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید خانواده محور بودن این شب را بیشتر در سطح دنیا معرفی کنیم.

خبرگزاری تسنیم

یلدا اصالت را به یاد ایرانیان می‌اندازد؛ نکته‌ای که بزرگان رادیو به آن اعتقاد دارند باید فرهنگ قصه‌خوانی و حافظ‌خوانی به خانواده‌ها خصوصاً کودکان، نوجوانان و جوانان برگردد.

خبرگزاری تسنیم

رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر به مناسبت شب یلدا برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

علیرضا سبط احمدی معتقد است مدیران تلویزوین در ابتدا آمدند و گفتند می‌خواهیم فیل هوا کنیم و در حال حاضر هم تنها چیزی که می‌تواند کمی اوضاع را بهبود بخشد وجود تعدادی مدیر خبره است.

خبرگزاری مهر

شادگان - به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به میزبانی شادگان رویداد شعر عربی «تالاب و مقاومت» در این شهرستان برگزار می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ویژه برنامه یلدایی «به رسم یلدا» چهارشنبه شب از ساعت 22:00 شب تا 01:30 بامداد با اجرای فرزاد حسنی و افشین حسین‌خانی تقدیم شنوندگان می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - مدیر اجرایی ساخت مصلی کاشان گفت: تا کنون 88 درصد از ساخت مرحله نخست مصلی کاشان با 15 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع دولتی و کمک های مردمی اجرا شده و تکمیل 2 مرحله دیگر آن نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک قصه گو گفت: اثر تربیتی قصه گویی زمانی است که خانواده‌ها جمع می‌شوند و قصه‌ای که توسط بزرگتر گفته می شود که نمود آن شب یلدا است.

وب‌گاه مشرق نیوز

«ایران اید»، مجموعه مستند سیاسی با محوریت واکاوی فساد مالی سازمان مجاهدین خلق است که به‌زودی از تلویزیون پخش می‌شود.

وب‌گاه فرارو

مطالعات محققین نشان می‌دهد، میزان حملات قلبی در آذرماه به نسبت سایر روزهای سال به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شهروند افغانستانی ساکن ایران با بیان اینکه در دو دهه اخیر سفره یلدای افغانستانی‌ها شبیه ایرانیان شده است، گفت: برخی خانواده‌ها حتی اگر نتوانند هندوانه و انار تهیه کنند، کیک‌ها و شیرینی‌هایی سفارش می‌دهند که رنگ و شکل آن شبیه این میوه‌ها باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

فاطمه سادات موسوی از شاعران کشورمان به مناسبت فرارسیدن شب یلدا و همزمانی این روز با ایام شهادت حضرت زهرا (س) شعری سرود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امامی گفت: شب یلدا با تلاش‌های سازمان میراث‌فرهنگی ثبت جهانی شد. به همین دلیل، باید خانواده محور بودن شب یلدا را بیشتر در سطح دنیا معرفی کنیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره ثبت جهانی شب یلدا با تلاش‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید خانواده محور بودن این شب را بیشتر در سطح دنیا معرفی کنیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ادبیات در شب چله نقش مهمی دارد و خواندن اشعار و داستان های کهن فارسی، جزء جدایی ناپذیر این شب طولانی بوده اند.