جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: طبقه خلاق در جامعه بانوان دارای ویژگی‌هایی است که اگر آن را بازشناسی کنیم، آنها می‌توانند با هنرشان به تولید کار و حل مسأله کمک کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتمادآنلاین نوشت: مجلس یازدهم در اقدامی عجیب به گزینه محمدباقر قالیباف برای ریاست دیوان محاسبات رأی نداد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون صنایع‌دستی گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی مانند برپایی جشنواره غذا نیست و باید برای نمایشگاه صنایع‌دستی شنیدنی و دیدنی برنامه ریزی کرد.

خبرگزاری مهر

ملاعبدالله بهابادی یزدی که طایفه بیت‌الملا در نجف بدو منسوبند، بسیار منشا اثر بود و در کنار خدمات علمی خدماتی فرهنگی شایانی نیز داشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

سه کشور ایران، روسیه و چین در یک هدف مشترک یعنی مقابله با توسعه‌طلبی و هژمونی امریکا با ویژگی‌های متشابه ازجمله استقلال و موردحمایت ملت‌های خویش روابط خویش را توسعه دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مجسمه چوبی در مصر باستان، یک اثر هنری فوق‌العاده واقعی است که باور مصنوعی بودن آن تقریبا غیرممکن است.

خبرگزاری تسنیم

معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در راستای آموزش و ترویج کارآفرینی و تقویت فرهنگ دانش‌بنیانی در کشور، بحث "طرح ملی تور فناوری" را در دستور کار قرار داده است؛ طرح ملی تور فناوری چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

خبرگزاری مهر

زندان ابوغریب این قابلیت را دارد که عکسهای صحنه فیلم‌های هرزه‌نگاری باشد. این‌عکس‌ها گرایش نهفته حاد به سنگدلی و انحراف جنسی را که در دل فرهنگ معاصر آمریکا وجود دارد بازمی‌تابانانند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خبرنگار پارلمانی «دنیای‌اقتصاد» مطلع شد که شورای نگهبان با 154ایراد و 30تذکر طرح بانکداری اسلامی را به مجلس شورای اسلامی عودت داده است. پیش از این نیز هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در مجمع تشخیص مصلحت در 19مورد مغایرت میان سیاست‌های کلان و این طرح مجلس را احصا کرده بود که در مجموع، 173 ایراد به کل طرح وارد آمده است. در میان 154ایراد شورای نگهبان که بخشی از آن مرتبط...

وب‌گاه مشرق نیوز

شاید برای عده‌ای باورکردنی نباشد اما فشار خسارت‌های جنگ روسیه و اوکراین روی اروپایی‌ها آن‌قدر سنگین و مُخرِب بوده که آنها را نسبت به کارآمدی نظام سرمایه‌داری و مکتب لیبرالیسم مُردَد کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان با کمک ابزار هنر اقدامات خوبی را انجام بدهیم.

خبرگزاری تسنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جزئیات جلسه این شورا گفت: علم و فرهنگ به موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه اضافه می‌شوند.

وب‌گاه عصر ایران

در سال 2022، پایین‌ترین قیمت 10 نقاشی گران سال، حدود 80 میلیون دلار بود. همچنین ارزش مجموع 10 نقاشی گران 2022 به حدود 1.1 میلیارد دلار رسید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همزمان با سومین سالروز ترور ناجوانمردانه سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه توسط تروریست‌های آمریکایی جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مقابل سفارت سوئیس و دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران فریاد انتقام سخت سر دادند. در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با محتوای خون بهای تو فتح قدس است، مرگ بر امپریالیسم...

خبرگزاری تسنیم

همزمان با سومین سالروز شهادت سردار دل‌ها، سازه حجمی عروج در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد رونمایی شد.