شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه مشرق نیوز

اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 در مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

خبرگزاری دانا

پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، کمیسیون‌های تخصصی مجلس به سرعت تشکیل جلسه دادند و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه را مشخص کردند.

خبرگزاری تسنیم

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای حضور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مشخص شدند.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه ورزش سه

مدیرعامل پرسپولیس خواستار پرداخت حق پخش تلویزیونی برای بازیهای این تیم شد.

خبرگزاری مهر

سهم صنعت گردشگری در محل عوارض خروج از کشور براساس لایحه بودجه 1402 تنها 80 هزار تومان به ازای هر نفر تعیین شد.

وب‌گاه فرارو

باستان شناسان در جایی که در گذشته پایه فواره بود، آثاری از جمله 26 سنجاق برنزی لباس، یک دستبند، دو مارپیچ فلزی، یک دندان حیوان، مهره‌های کهربا و بیش از 70 ظرف سرامیکی کشف کردند. باستان شناسان معتقدند که کشف چنین وسایلی در این چاه، آن را از سایر چاه‌های کشف شده در این محل متمایز می‌کند.

خبرگزاری مهر

یکی از باستان شناسان محوطه‌های تاریخی سد چمشیر پس از پایان مطالعات خود می‌گوید نهایت تاریخی که می توانم برای کارگاه سفالگری تعیین کنم سلجوقی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه وزارت فرهنگ در دوره جدید و طی یکسال و نیم اخیر نهایت تلاش خود را کرده تا مرجعیت از دست رفته حوزه فرهنگ بازگردد، گفت: سیاست گذاری واحد در هزینه کرد بودجه دستگاه های مختلف در حوزه فرهنگ در پی تصویب آیین نامه بند ز تبصره 9 لایحه بودجه یکی از دستاوردهای مهم وزارت فرهنگ در دولت مردمی به شمار می‌رود.

خبرگزاری مهر

تهیه‌کننده مستند «ما کتک نمی‌خوریم» گفت: در مسأله خشونت‌های خانگی ضعف حقوقی مطرح بوده و بستر لیبرالیسم تفکری است و در این مستند سعی شده به طور دقیق به این مساله پرداخته شود.

خبرگزاری ایرنا

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرشیرین گفت: آثار تاریخی مجموعه ساسانی در این شهرستان قابلیت بسیار بالایی برای ثبت جهانی دارند که پیگیر این مهم در راستای معرفی و شناسایی این آثار بی‌نظیر به تمام دنیا هستیم.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اجرای 61 طرح گردشگری با اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر، در 9 ماهه سال جاری در استان تصویب و موافقت اصولی آن صادر شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دهقان‌کیا گفت: در خصوص زمان پرداخت عیدی هم هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است و باید منتظر اعلام سازمان تامین اجتماعی باشیم اما پیش‌بینی می‌شود که طبق سنوات گذشته پرداخت شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه در دوره جدید نهایت تلاش خود را کرده تا مرجعیت از دست رفته به حوزه فرهنگ بازگردد، گفت: آموزش رایگان بیش از 100 هزار هنرجو در قرارگاه محرومیت زدایی صورت گرفته که توسعه صادرات صنایع فرهنگی از ماموریت‌های اصلی رایزنان فرهنگی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه بیستم دی ماه در دیدار با اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی که در محل وزارتخانه برگزار شد، در خصوص وضعیت فرهنگی کشور طی یک دهه اخیر گفت: متاسفانه جایگاه حوزه فرهنگ طی یک دهه اخیر به شدت تضعیف شده بود و مدیریت فرهنگی...