شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عرشه آنلاین

این روزها اخبار منتشرشده درخصوص موسسه‌ای که با خانه محمود احمدی‌نژاد در نارمک فاصله زیادی ندارد، خبرساز شده است.

خبرگزاری مهر

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم اجرای مصوبات سفرهای استانی را مجدانه پیگیری می‌کند و در دور دوم سفرها، علاوه بر تکمیل طرح‌ها، برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی در دستورکار قرار می‌گیرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: پرونده‌های مرتبط با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم از جمله پرونده‌های قضایی اولویت‌دار و خاص محسوب می‌شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ادامه سلسله نشست‌های پژوهشکده هنرِ فرهنگستان هنر، نشست تخصصی گروه «هنر شرق» برگزار می‌شود. در این نشست، مرتضی رضوانفر با موضوع «کتیبه‌های فارسی در تزئینات معماری داکا» و زهرا دستان با موضوع «تانکا: نقاشی سنتی بودایی تبت» سخنرانی می‌کنند. این نشست روز چهارشنبه، 14 دی، از ساعت 13 تا 15، به‌صورت برخط برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق...

وب‌گاه فرارو

خودکشی یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشت عمومی در سراسر جهان است. پدیده‌ای پیچیده که تحت تأثیر ویژگی‌های شخصی و عوامل مختلف اجتماعی - محیطی قرار دارد. این وضعیت در کره جنوبی شدیدتر است، که دومین کشور بالاترین میزان خودکشی را در بین تمام کشور‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه دارد.

خبرگزاری دانا

بنیان‌گذار استارتاپ کسبوم با اشاره به کسب رتبه برتر در جشنواره ایده‌های کسب و کار وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال 1400 حدود 15 هزار متقاضی جدید جویای کار به حوزه آموزش کارآفرینی اضافه و 18 هزار متقاضی آموزش دیده وارد چرخه فعالیت شدند.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: محمد یزدی که این روزها نمایش «نذر عباس» را روی صحنه می‌برد با ابراز تاسف از شرایط اقتصادی هنرمندان تئاتر، گفت: هیچ یک از مشاغل کار خود را تعطیل نکرده‌اند و فعالان تئاتر هم باید بتوانند فعالیت کنند زیرا آنها که نمی‌توانند برای تامین زندگی خود دزدی کنند یا شیشه ماشین پاک کنند.

خبرگزاری دانا

دفاتر تسهیل گری در سال 96 به منظور توانمندسازی و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه راه اندازی و پس از گذشت حدود پنج سال به دلایل نامعلوم منحل شد.

خبرگزاری تسنیم

عباس محمدیان طی سخنانی در شب شعر جانفدا گفت: موضوع مهمی که در مکتب حاج قاسم باید مورد توجه قرار بدهیم این است که ضرورت تبلیغ برای این مکتب باید به یک باور مدیریتی تبدیل شود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: «انتظار» و مهدویت و انتظار ظهور امام عصر (عج) یکی از مفاهیم کلیدی انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری تسنیم

حاج قاسم سلیمانی یک فقیه، فیلسوف یا یک نظریه پرداز نیست ولی سلوک وی در طول حیات نظری و عملی‌اش اگر درست شناخته شود مکتبی را معرفی میکند که میتواند سلیمانیهای فراوانی را تربیت کند.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان امور عشایر ایران ایجاد تنوع در اشتغال و درآمد عشایر را از اولویت کاری این سازمان اعلام کرد تا زندگی و معیشت عشایر تنها متکی بر دام و مرتع نباشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سید محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: همزمان با سومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بنیاد شهید مجموعه برنامه‌هایی را به منظور پاسداشت این شهید والامقام ترتیب داده است. وی ادامه داد: این مراسمات که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود میزبان عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت و اقشار مختلف مردم و مسئولین...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حامد تیموری رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان گفت: اواخر مهر ماه امسال با صدور حکمی از سوی ریاست محترم جمهور، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان رئیس ستاد ازدواج دانشگاهیان منصوب شدند و قبل...

وب‌گاه فرارو

قبل از فراگیر شدن تولید یخ و تهیه آن به شیوه مصنوعی، وقتی یخ‌ها به شیوه «چال‌شدنی» تهیه می‌شدند، یخچال طبیعی روستای جعفرآباد جنگل که حالا حکم یکی از بنا‌های تاریخی منطقه 19 را دارد، کارکرد پرمخاطبی داشت.