شنبه 1 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عرشه آنلاین

اینهایی که در خیابان پتوپیچ می‌کنید از آسمان و از آن سوی جهان نیامده‌اند. روز نامه هم‌میهن توشتکارل مارکس جمله مشهوری دارد که: «تاریخ تکرار می‌شود بار اول به‌عنوان تراژدی (سوگوارانه)، سپس نمایش کمدی (خنده‌دار).»

وب‌گاه عصر ایران

فیلمی از جانی‌دپ، بازیگر معروف هالیوود در فضای مجازی منتشر شده که در حالی نقاشی کردن است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری، اتفاق امروز در اصفهان را عملیات روانی دشمن برای جبران تحقیر دانست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت که حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جهاد دانشگاهی از ابلاغ تأسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور قدردانی کرد و گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و دیگر بخش‌های فرهنگی جهاددانشگاهی آماده تحقق اهداف این شهر جهانی هستند.

خبرگزاری تسنیم

عباسیان توسط هلاکوخان مغول نابود شدند؛ در دوران تاریک 500 ساله آنها انحراف‌هایی نظیر علنی شدن فسق و بی بند و باری و عدم توجه به اخلاق ایجاد و شدید‌ترین خشونت‌ها علیه بنی‌هاشم اعمال شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: باید دقت شود که عملیات وعده صادق، در واقع عملیات و جهادِ مردم بود؛ ملت ما در این زمینه عمل کردند.

وب‌گاه مشرق نیوز

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره عملیات وعده صادق، گفت: این عملیات غرورآفرین و شگفتی‌ساز یک پاسخ موازن و یک واکنش حداقلی بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امام جمعه موقت تهران درباره عملیات وعده صادق گفت که این عملیات تنبیهی، پاسخی موازن و سیلی آب‌داری بر روی سیاه امپریالیسم جهانی و صهیونیستم تبهکار بود. این یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود و کاری که رزمندگان فلسطینی انجام دادند هم یک «وعده صادقِ» فلسطینی بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزرای دانشجو، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی این هفته‌ی تهران، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و پرداختن به موضوعات قرآنی در ماه مبارک رمضان توسط دستگاه‌های مختلف، قدردانی کرد. وی با اشاره به وقوع سیل در جنوب کشور، بیان کرد: از تلاش‌ها قدردانی می‌کنیم و مسئولان مربوطه رسیدگی به این امور را پیگیری و دنبال کنند. خطیب...

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دعوت از مترجمان و سفرا به نمایشگاه کتاب و برگزاری نشست‌هایی با حضور آنها می‌تواند به توسعه دیپلماسی فرهنگی کمک کند.

خبرگزاری تسنیم

امام جمعه موقت تهران درباره عملیات وعده صادق گفت: این عملیات تنبیهی، پاسخی موازن و سیلی آب‌داری بر روی سیاه امپریالیسم جهانی و صهیونیستم تبهکار بود. این یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود و کاری که رزمندگان فلسطینی انجام دادند هم یک «وعده صادقِ» فلسطینی بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.

خبرگزاری تسنیم

چهره سال هنر انقلاب در میان نویسندگان دلیل اقبال نوجوان ایرانی به کتاب‌های ترجمه شده را عدم حمایت از نویسندگان ایرانی و نداشتن برنامه در این حوزه دانست.