دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها تخلف است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها تخلف است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، بهمن صبور نائب رئیس انجمن داروسازان تهران در یک برنامه رادیویی اظهارکرد: تمامی مجوزهای داروخانه و حوزه سلامت از ناحیه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صادر می‌شود اما عطاری‌ها به هیچ عنوان زیر نظر وزارت بهداشت نیستند و از وزارت صمت مجوز می‌گیرند.

وی افزود: عطاری‌ها فقط مجاز هستند که گیاهان متفاوت را به صورت فله‌ای یا بسته بندی ارائه دهند اما نمی‌توانند به حوزه‌های درمانی ورود کنند و داروهای گیاهی بفروشند.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران در رادیو گفت وگو با تأکید بر اینکه طبق قانون، محل فروش و عرضه داروهای گیاهی داروخانه است تصریح کرد: متأسفانه نهادهای نظارتی ورود نمی‌کنند اما این مشکل یک بار برای همیشه حل شود چراکه با سلامتی و جان مردم سروکار دارد.

صبور ضمن هشدار به مردم درخصوص مصرف فرآورده‌های لاغری، ریزش مو و ترک اعتیاد گفت: این فرآورده‌ها حاوی داروهای غیرمجاز بوده و عوارض زیادی دارند کمااینکه گزارشات و شکایات فراوانی نیز از عوارض این فرآورده‌ها به سازمان نظام پزشکی رسیده اما هنوز وزارت صمت ورودی نکرده است.

وی اظهارکرد: داروهای گیاهی مجوزدار به هیچ عنوان منع مصرف ندارند و در داروخانه‌ها قابل ارائه هستند ضمن اینکه وزارت بهداشت نیز طب سنتی را از نظر علمی قبول دارد و در حال حاضر کلینیک‌هایی در قالب طب سنتی و زیر نظر وزارت بهداشت در راستای درمان و ارائه دارو فعالیت می‌کنند.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران یادآورشد: برخی عطاری‌ها، فرآورده‌هایی را به صورت کپسول و قرص به صورت فله‌ای عرضه می‌کنند که به هیچ عنوان استاندارد نیستند چون هر دارویی که ادعای درمان دارد باید آدرس تولیدکننده، مشخصات استاندارد، ماده موثره و تاریخ مصرف و انقضا و مجوزهای آن روی بروشور آن چاپ شده باشد که متأسفانه هیچ یک از این موارد رعایت نمی‌شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید داروسازان تهران عطاری دارو این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است