دوشنبه 9 مهر 1403

فعالیت اماکن گردشگری در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت اماکن گردشگری در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی

یاسوج - ایرنا - ویروس کرونا، با خاموش کردن چراغ صنعت گردشگری خسارات جبران ناپذیری به این حوزه وارد کرده است، با بهبود شرایط وضعیت کرونایی کشور و به تبع آن در کهگیلویه و بویراحمد اجازه بازگشایی اماکن استان اعم از هتل ها، رستوران ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و اردوگاه‌های گردشگری به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی داده شده است.

بر اساس آخرین برآورد ها کرونا به بخش گردشگری این استان بیش از 170 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است و در حدود سه ماه گذشته تاکنون، هیچ گونه اماکن گردشگری اجازه فعالیت نداشت.

در ایام کرونایی کهگیلویه و بویراحمد، 16 بازرس کار نظارت بر اماکن تفریحی، مسافر خانه ها، آبشار و حتی منازل شخصی را بر عهده داشتند و اجازه اسکان مسافر را ندادند.

اوایل خرداد ماه امسال، طبق تصمیم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با هماهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اجازه فعالیت تمامی اماکن گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شد.

در روزهای پیش رو، وضعیت خدمات دهی به مسافران باید در چارچوب رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد تا شاهد افزایش شیب دوباره این بیماری در استان نباشیم.

محمد حسین زاده معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: تیم‌های بازرسی نظارت بر مکان‌های گردشگری به صورت شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی هستند و بر این مکان‌ها نظارت می‌کنند.

بازرس بهداشت محیط شهرستان بویراحمد نیز گفت: با اماکن گردشگری در این شهرستان که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به شدت برخورد می شود.

سعید نوشیری افزود: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، بیش از 11 باغ تفریحی و اقامتی در آبشار یاسوج به سبب رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، پذیرش و اسکان مسافر که باعث تجمع و ازدحام بیش از حد شده بود، پلمپ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پذیرش مسافر و گردشگر در هتل ها، خانه مسافر و مهمانپذیرهای استان با رعایت پروتکل های بهداشتی مانعی ندارد.

عزیز فیلی افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان برخی از تاسیسات گردشگری و اقامتی می تواند فعالیت خود را از سر بگیرند اما در تمام مراکز خدمات دهی گردشگری پروتکل های بهداشتی باید دقیق اجرا شود.

وی ابراز داشت: تا چند روز آینده نیز زمینه بازگشایی دیگر کسب و کارهای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد نیز فراهم می شود.

فیلی عنوان کرد: به منظور جبران خسارات وارد شده به مکان‌های گردشگری در مدت زمان اخیر، دولت بسته های حمایتی از جمله تسهیلات ارزان‌قیمت پیش‌بینی کرده است که فعالان بخش گردشگری می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

گویا در این میان هنوز برخی ها واقعیت و اثر مخرب بیماری کرونا را جدی نگرفته اند و هشدار های مسئولان بهداشت و درمان را باور ندارند.

می طلبد تمامی پروتکل های بهداشتی در خدمات دهی به مسافران رعایت شود تا شاهد افزایش موج جدیدی از ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نباشیم و هر چه سریع تر این ویروس شوم رخت ببندد و از این دیار برای همیشه برود.

*س_برچسب‌ها_س*