جمعه 13 مهر 1403

فعالیت رسانه‌ای، لازمه زندگی بشری است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فعالیت رسانه‌ای، لازمه زندگی بشری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: فعالیت رسانه‌ای و حرفه خطیر روزنامه‌نگاری در دنیای امروز لازمه زندگی بشری و فقدان آن تهدیدکننده موجودیت انسان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدربیع احمدخانی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان اظهار داشت: کتاب و قلم، یکی از بزرگترین و نزدیک‌ترین‌ها به قله آسمان مهر و ولایت هستند.

وی ضمن قدردانی از حشور و مشارکت اصحاب رسانه در جشنواره مطبوعات و تبریک به برگزیدگان خاطرنشان کرد: تعداد آثار ارسالی به جشنواره امسال بیش از 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

احمدخانی گفت: فعالیت رسانه‌ای و حرفه خطیر روزنامه‌نگاری در دنیای امروز لازمه زندگی بشری و فقدان آن تهدیدکننده موجودیت انسان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: خبر و تحلیل‌های مترتب بر آن تسهیلگر هر نوع ارتباط جمعی در جامعه است که از یک سو انرژی جامعه را در مسیر توسعه و از سوی دیگر با برجسته کردن نواقص اجتماعی، بهداشت عمومی آن را ارتقا می‌دهد.

وی تصریح کرد: وجود رسانه به قدری حیاتی است که می‌تواند شاخصی برای توسعه هر جامعه تلقی شود.

احمدخانی با اشاره به گذشت 1.5 سال از شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: تلاش خبرنگاران در این مدت در مهار ویروس کرونا ستودنی بوده که با آگاهی‌بخشی مستمر، مرهمی بر آلام جامعه بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تلاش می‌شود با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی با به‌روزترین شیوه‌های علمی، قدم‌های مثبتی برای اصحاب رسانه برداریم که یکی از این قدم‌ها با برگزاری کارگاه یکروزه روزنامه‌نگاری سایبری تا 2 هفته آینده برداشته می‌شود.

محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این مراسم طی گفت‌وگوی ویدئویی ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: سال گذشته، سال پرتلاشی برای خبرنگاران بود که اندگار خواهد شد.

وی اظهار داشت: تلاشی که برای اطلاع‌رسانی در مقابله با ویروس کرونا داشته و وظیفه‌ای که برای عبور از بحران و مشکلاتی که در پیش روی مردم قرار دارد بر عهده می‌گیرید و تلاش می‌کنید که نقش خود را به انجام برسانید.

خدادی با بیان اینکه جامعه رسانه وظیفه دارد که به مهارت خود اضافه کند، خاطرنشان کرد: با این کار باید اثر کار خود را بیش از پیش غنا بخشیم و در مسیر اطلاع‌رسانی هدفمند در رسالت خود بپردازیم.

انتهای پیام /