پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فعالیت 256 کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در خراسان شمالی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فعالیت 256 کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در خراسان شمالی

نقویان، مسئول بسیج سازندگی سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 256 کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در شهرستان های خراسان شمالی فعال هستند، که از زمان شیوع کرونا در استان آغاز به کار کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دانیال نقویان، مسئول بسیج سازندگی سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور همچون سایر نقاط جهان، در کمیته خدمات رسانی مقابله با کرونا در استان، کمیته تامین و توزیع استان در قالب پیشگیری ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس این کمیته تامین و توزیع ماموریت توزیع 125 هزار بسته بهداشتی در قالب یک محلول 250 سی‌سی تعداد 10 عدد ماسک یکبار مصرف و تعداد 10 جفت دستکش یا صابون طی تفاهم نامه ای به سپاه استان خراسان شمالی واگذار شد.

نقویان با اشاره به اینکه این طرح در قالب یک رزمایش جهاد سلامت و با رمز یا باب الحوائج آغاز شد، گفت: مراحل مبادله‌ای موافقت نامه و قراردادها درسطح شهرستان‌ها با دهیاری های معین مشخص و تنظیم شد که تاکنون تعداد 15 هزار بسته آماده تحویل به خانواده های روستایی شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر مانه و سملقان دارای 19 هزار و 500 خانوار روستایی، شیروان 17 هزار و 300 خانوار، فاروج 10 هزار و 850 خانوار، راز و جرگلان 12 هزار و 250 خانوار، گرمه یک هزار و 800 خانوار و جاجرم چهار هزار و 200 خانوار روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه 256 کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در شهرستان های استان خراسان شمالی فعال هستند، گفت: تعدادی از بسیجیان با دریافت مواد اولیه از بسیج جهاد سازندگی در منزل براساس دستور العملی که ارائه می شود اقدام به تولید ماسک می کنند و بعد از تهیه تحویل داده می شود.

نقویان خاطرنشان کرد: بعد از تهیه و جمع آوری اقلام تولید شده در مراکز بهداشتی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و غذا و دارو ضدعفونی و استریل و در نهایت بسته بندی می شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: روزانه تعداد 25 تا 30 هزار ماسک در سطح استان تولید می شود که از زمان شیوع کرونا در استان آغاز به کار کرده اند و روز به روز کارگاه های تولیدی با ظرفیت و کیفیت بیشتری خدمت رسانی می کنند.

وی به ثبت نام خانواده ها در سامانه سلامت وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: همچنین لازم به توجه است که خانواده های روستایی نیز می توانند با ثبت مشخصات شان در این سامانه کمک بزرگی داشته باشند و با مشاهده علائمی از جمله تب یا سرفه بلافاصله با خانه‌های بهداشت روستاها ارتباط بگیرند.

نقویان با اشاره به اینکه پیگیری تهیه اقلام برای خانواده های عشایری استان و حواشی شهرستان های خراسان شمالی نیز در دستور کار است، گفت: همچنین با بهره گیری از ظرفیت خیرین در جهت محرومیت زدایی که بسته های معیشتی غذایی و بسته های بهداشتی برای خانوارهای محروم شهری و کم درآمد توزیع شود.

انتهای پیام /