چهارشنبه 18 مهر 1403

فعالیت 30 رشته ورزشی انفرادی زنجان از سرگرفته می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت 30 رشته ورزشی انفرادی زنجان از سرگرفته می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فعالیت 30 رشته ورزشی انفرادی این استان از سرگرفته می‌شود.

محمدعلی حمزه پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت رشته‌های ورزشی انفرادی و غیرگروهی با توجه به اطلاعیه شماره 13 ستاد مقابله با ویروس کرونا در ورزش، آغاز می‌شود، افزود: این اداره کل به منظور آغاز فغالیت رشته های انفرادی، منتظر ابلاغ دستورالعمل معاونت ورزشی وزارت ورزش و جوانان است که امروز به دستمان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: پیرو ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت باشگاه‌های ورزشی رشته‌های انفرادی و غیرگروهی که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش ها وجود ندارد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور مجاز است.

به گفته حمزه پور، تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دو و میدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت‌یابی، اسکی، پیاده روی، بازی های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج رشته های ورزشی هستند که فعالیت آنها مجاز اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه باشگاه‌ها پیش از آغاز فعالیت، موظف به ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت هستند، افزود: با توجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی تمام باشگاه ها به طور دقیق نظارت خواهند شد.

حمزه پور تصریح کرد: ستاد مقابله با کرونا در ورزش در این اطلاعیه، یادآور شده است که هرگونه تصمیم بعدی منوط به بررسی شرایط روز در نقاط مختلف کشور و ابلاغ وزارت بهداشت، خواد بود.

وی تصریح کرد: با آن دسته از باشگاه هایی که پروتکل بهداشتی را به صورت دقیق رعایت نکنند بر اساس قوانین و مقررات با آنها برخورد قانونی شده و جلو فعالیت آنان گرفته خواهد شد.

از پنجم اسفند ماه سال قبل فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها تا فروکش کردن این ویروس، ممنوع شد و اداره کل ورزش و جوانان به منظور حمایت از باشگاه‌داران و جلوگیری از ضرر و زیان وارده، دست به کار شد و پویش بخشودگی اجاره بهای اماکن ورزشی بخش خصوصی را راه‌اندازی کرد که با موفقیت همراه شد.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب 170 باب است و حداقل 800 نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*