سه‌شنبه 3 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه عرشه آنلاین

آذین موحد استادی که به جرم حمایت از دانشجویان تعلیق شدگفت: اتهام زده بودند من باعث و بانی یک اغتشاش و جریان بحران در گروه موسیقی هنر‌های زیبا در روز 25 اردیبهشت‌ماه بودم، یعنی همان روزی که به‌عنوانِ نماینده گروه موسیقی در کمیسیون جذب حضور داشتم. برای همین وقتی دوباره من را به کمیته خواندند، اتهاماتِ جدیدی مطرح کردند که حمایت از اعتراض دانشجویان یکی از آنان بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، جواد داوری، رییس فدراسیون بسکتبال در حاشیه بازی‌های جام جهانی 2023 بعد از دو بازی ایران پاسخگوی چند سوال درباره حواشی، انتقادات و آینده بسکتبال ایران بود. او بی تعارف درباره برخی حاشیه‌سازی‌ها در جریان جام جهانی صحبت کرد و در قامت رییس فعلی فدراسیون نقد‌هایی در خصوص هاکان دمیر، سرمربی ترک تیم ملی را با دیدگاه خودش تحلیل کرد. *به نظر می‌رسد برنامه...

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: این کتاب در اصل ترجمه مقاله‌ایست از ریچارد رورتی که توسط خشایار دیهمی ترجمه شده است. این فیلسوف آمریکایی در کتاب خود درصدد است برتری و ضرورت لیبرالیسم پراگماتیستی را اثبات نماید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک استاد فلسفه، حسین پناهی را یک هنرمند و فیلسوف بزرگ با اندیشه‌های فلسفی خوانده و گفته است: حسین پناهی یک فیلسوف بزرگ و دیوانه‌ای بود که با تفکر و اندیشیدن با نگاه فلسفی‌اش به چنین جایگاهی رسید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

باید منتظر یک پاکسازی بزرگ در دانشگاه‌ها و تغییر کامل نسل اساتید باشیم؛ تغییر نسلی که بر اساس آن صرفا اساتیدی امکان راهیابی به دانشگاه‌ها را دارند که از یک تفکر خاص باشند. قطعا چنین اتفاقی جامعه دانشگاهی کشور را از حالت پویا به یک حالت بسته و دگم تبدیل خواهد کرد؛ از چنین دانشگاهی انتظار تولید علم و ظهور تفکر جدید انتظاری عبث و بیهوده است.

وب‌گاه عصر ایران

حسین پناهی در ششم شهریور 1335 در روستای دژکوه در استان کهگیلویه و بویراحمد زاده شد و اگر 14 مرداد سال 1383 دنیا را ترک نمی‌کرد، امروز شمع تولد 67 سالگی‌اش را فوت می‌کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناسان برنامه امواج شبهه معتقدند: «رسانه‌های بیگانه به سراغ موازی‌سازی سوژه‌ها می‌روند با این تفاوت که هر چه زمان می‌گذرد گزاره‌ها، رقیق‌تر می‌شود و گزاره رقیق قابلیت میدان‌داری ندارد».

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران اسنادی تاریخی منتشر کرده که طبق آن ساواک در دوران حکومت پهلوی برخی اساتید دانشگاه تهران را اخراج کرده بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در نامه‌ای به تاریخ 27 مهر ماه 1350، مدیرکل اداره سوم ساواک، فهرستی 47 نفره از اساتید به نام دانشگاه تهران را جهت تصفیه به ریاست ساواک ارسال کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در نامه‌ای به تاریخ 27 مهر ماه 1350، مدیرکل اداره سوم ساواک، فهرستی 47 نفره از اساتید به نام دانشگاه تهران را جهت تصفیه به ریاست ساواک ارسال کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در نامه‌ای به تاریخ 27 مهر ماه 1350، مدیرکل اداره سوم ساواک، فهرستی 47 نفره از اساتید به نام دانشگاه تهران را جهت تصفیه به ریاست ساواک ارسال می‌دارد، این فهرست، طیف‌های متنوع سیاسی را در بر می‌گیرد و حتی شامل حال افرادی می‌شود که برخی از آنان حتی فعالیت سیاسی هم نداشتند

خبرگزاری مهر

عضو کمیته علمی شانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک از انتشار فراخوان مقالات این دوره از رویداد مذکور خبر داد.

خبرگزاری مهر

آئین اختتامیه همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فردا سه‌شنبه 7 شهریور با حضور جمعی از ابن‌سیناپژوهان کشور برگزار می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

مراسم تکریم و معارفه دبیر سابق و جدید فرهنگستان علوم با حضور شخصیتهای علمی و دانشگاهی برگزار شد.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر هفتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین گفت: تمدن اسلامی به معنای نمود ولایت عملی خداوند متعال در سراسر جهان است.