سه‌شنبه 3 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: بر خلاف کشورهایی مانند عراق و لبنان در مراسم‌های عزاداری ترکیه نشان و تصویری از رهبران شیعیان و شهدای محور مقاومت به عنوان رهروان مکتب سیدالشهدا (س) به چشم نمی‌خورد با اینکه مورد ارادت شیعیان ترکیه هستند. در زینبیه صرفا المان‌های عاشورایی و پرچم‌های ترکیه و آذربایجان دیده می‌شود. معمولا محتوای مراسم‌ها تهی از ابعاد سیاسی و اجتماعی قیام کربلا است.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عصر ایران

محمد درویش‌زاده: مطابق تبصره 2 «بد پوششی در مردان عبارتست از پوشیدن لباسی که خلاف عفت عمومی است از قبیل لباس بدن نما یا لباسی که قسمتی از بدن پایین‌تر از سینه یا بالاتر از ساق پا یا سرشانه فرد دیده شود» ملاحظه می‌شود که این تعریف هیچ تناسبی با ضوابطِ فقهیِ پوشش و فقهِ حجاب ندارد.

خبرگزاری مهر

کتاب «معجزه شگفتی‌های قرآن کریم» نوشته عبدالله ماناجیت توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، منتشر شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: کنار گذاشتن دوگانه انگاری بین سوژه و آبژه از مهمترین دستاوردهای فیلسوف فرانسوی، مرلوپونتی در حوزه پدیدارشناسی بوده است که در کنار ژان پل سارتر و سیمون دوبوار به تحصیل و پژوهش پرداخته است.

خبرگزاری مهر

اولین جلسه از «گعده های مستندنگاری» توسط نشر 27 بعثت در مرکز تبادل کتاب برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

زومیت نوشت: اثر سینمایی اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان، هرچند به خوبی تلاش‌ها و زندگی این دانشمند بزرگ را به تصویر کشیده، نکاتی را از قلم انداخته است.

خبرگزاری مهر

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب سال 98 که در انتخابات قبلی فرصت اجرا نیافت، در انتخابات پیش رو باید مبنای عمل باشد.

وب‌گاه عصر ایران

در قرن هفدهم، اهل فن موجوداتی را می‌ساختند که نامشان «آوتومتا» یعنی موجود خودکار بود. مثلا یک اردک ساخته بودند که بال‌هایش را تکان می‌داد و کواک‌کواک می‌کرد. در ساعت‌های آن دوره هم خروس‌هایی کار گذاشته بودند که سر ساعت بیرون می‌آمد و قوقولی قوقو می‌کرد. یک عده از آدم‌ها وقتی با این پدیده‌ها مواجه می‌شدند، فکر می‌کردند این موجودات روح دارند و واقعا زنده‌اند... همین الان در کنیا افرادی...

وب‌گاه ورزش سه

سرمربی مس کرمان بعد از شکست در جدال تدارکاتی برابر خیبر خرم آباد، از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد.

وب‌گاه عصر ایران

کورش صفوی در 67 سالگی از دنیا رفت. این زبان‌شناس و مترجم که سال‌ها در دانشگاه علامه طباطبایی تدریس می‌کرد زاده 6 تیر 1335 در تهران بود.

وب‌گاه ورزش سه

فصل جدید لیگ برتر با رویارویی قهرمانان فصل گذشته آغاز می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ورزش سه نوشت: لوئیس انریکه بار دیگر تاکید کرد که در مورد امباپه تابع نظرات باشگاه است و البته ابراز امیدواری کرد که دو طرف به توافق مثبتی برسند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه ورزش سه

لوئیس انریکه بار دیگر تاکید کرد که در مورد امباپه تابع نظرات باشگاه است و البته ابراز امیدواری کرد که دو طرف به توافق مثبتی برسند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کورش صفوی زبان‌شناس، مترجم و استاد دانشگاه درگذشت. او یکی از تاثیرگذارترین مترجمانی بود که در چهار دهه گذشته توانست بسیاری از واژه‌های تخصصی در حوزه های مختلف علوم از جمله علوم اقتصادی را معادل‌سازی کند.