چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه ورزش سه

ونسان کمپانی که توانسته برنلی را به لیگ برتر ببرد، گفت سبک مربیگری او تحت تاثیر یوهان کرویف و پپ گواردیولا است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ داود گودرزی در جلسه شورای معاونان این سازمان که در مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (137 پلاس) برگزار شد، با تاکید بر نقش مردم در همه امور جامعه، گفت: فلسفه تشکیل حکومت دینی این است که زمینه مشارکت مردم را فراهم کند، لذا بحث مشارکت مردم مبنایی دینی دارد؛ علاوه بر این در مبانی عقلی و تجربی،...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، برابر منظومه معرفتی و اندیشه‌ای امامین انقلاب اسلامی، در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی، یکی از مهم‌ترین گام ها، تشکیل دولت اسلامی است. دولت اسلامی یعنی دولتی که همه‌ی کارگزاران آن در سطوح مختلف، و نه فقط دولت مردان و قوه‌ی مجریه، کارگزارانی منطبق با معیار‌های اسلامی باشند. در سایه‌ی دولت اسلامی است که کشور اسلامی می‌شود و پیش نیاز‌های اصلی شکل گیری...

خبرگزاری مهر

علی اصغر محمدخانی در نشست هفتگی شهر کتاب گفت: آلن دوباتن، نویسنده و فیلسوف و مؤسس «مدرسه زندگی» لندن، می‌کوشد مفاهیم فلسفی را در آثارش به زبانی بسیار ساده بیان کند.

خبرگزاری مهر

طبق اعلام مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ثبت نام برای پذیرش دکتری 1402 از طریق برگزاری آزمون اختصاصی ویژه طلاب آغاز شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قائمی‌نسب گفت: اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد قانونی که ماموریت سیاست‌گذاری کلان فرهنگی کشور را دارد، جایگاه ساترا را تثبیت کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی؛ مسئله دوره‌های تشکیلاتی و ضرورت آموزش دانشجویان به منظور تربیت نسل، در نزد نخبگان و فعالان دانشگاهی با یک چرایی و چگونگی جدی مواجه شده و به یک تبیین نیاز دارد تا رسالت این دوره‌های دانشجویی را از ابهام خارج کرده و به اثبات برساند. اینکه دانشجو باید به خودسازی بپردازد یا به کنشگری مشغول باشد، مسئله محوری نقد و بررسی وضعیت عملکرد تشکل‌های...

وب‌گاه مشرق نیوز

بنیانگذار و رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه اسلامی علیگر در مراسم بزرگداشت مجازی حداد عادل و نقد و بررسی کتاب «هرجا تو باشی» گفت: غلط نیست اگر بگویم حداد سفیر معنوی هند در ایران است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس جدید فرهنگستان هنر گفت: گویا تامین بودجه فرهنگستان همچون آب از علقمه آوردن است امیدوارم بودجه مهیا شود و تا بتوانیم خدمت کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

افشین عزیزی باور دارد کارهایی که صداوسیما انجام می‌دهد و وظایفی که برای آن‌ها تعریف شده شباهت بسیاری به کاری که شبکه نمایش خانگی انجام می‌دهد دارد و همین ماجرا باعث ایجاد تعارض منافع می‌شود. در واقع ما با یک سازمانی روبه رو هستیم که به جایی پاسخگو نیست و تعارض منافع هم دارد تجمیع این دو مورد باهم نتیجه‌ای جز افزایش سانسور و اعمال محدودیت برای هنرمندان نخواهد داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

‌جماران نوشت: معین الدین سعیدی نماینده چابهار گفت: مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت گفته است که از 75 هزار مسجد ما درب 50 هزار مسجد بسته است؛ اتفاقا فاجعه اینجا است که چرا در حالی‌که انواع اعتبارات را برای این موضوع می‌گذاریم، باید چنین اتفاقی بیفتد؟!

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نظام تبلیغات رسمی ما به جای ژرف کاوی در اندیشه های شهید بهشتی استفاده ابزاری از آنها را در دستور کار قرار می دهد و از اندیشه های شهید بهشتی استفاده ابزاری می کنند. من صمیمانه به اینها می گویم تجربه ابزاری استفاده بیش از چهار دهه از بزرگان برای شما کافی نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: علیرضا بهشتی گفت: حجاب اجباری همان مضاری را دارد که اجبار بی حجابی در زمان پهلوی اول داشت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست علمی «الهیات و معماری: کعبه در سنت اسلامی» در خانه جوانان بلگراد، پایتخت کشور صربستان برگزار شد. سخنران این نشست، دکتر معمر خلیلویچ، رییس گروه تمدنپژوهی و علوم اجتماعی مرکز علوم دینی «قم» در بلگراد، معماری اسلامی در برهه‌های گوناگون تاریخ را به کلی متأسی از آموزه‌های الهی و معرفتی در اسلام دانست. این نشست که در قالب مجموعه نشست‌های «الهیات...