چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری مهر

مشهد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: منشأ مدگرایی در جامعه خودنمایی، تنوع طلبی و رقابت با دیگران است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی براین باورند که اجرای الگوی کشت در افزایش بهره وری، کاهش هدررفت منابع آبی، جلوگیری از خروج ارز و در نهایت تنظیم بازار کالاهای اساسی تاثیر بسزایی دارد که ایجاد زیرساخت و سیاست های حمایتی تنها راه اجرای آن است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

صندوق بازنشستگی کشوری یک اطلاعیه مهم صادر کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران روز چهارشنبه 31 خرداد ماه در دومین نشست شورای دانشگاه تهران در سال 1402 که در محل سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: اصلاح زیرساخت قانونی در زمینه تحقق استقلال اداری و مالی دانشگاه‌ها، به صورت آنی و یک شبه نمی‌تواند صورت بگیرد، بلکه باید در یک فرآیند تکاملی انجام شود. مقیمی با تاکید بر تمرکززدایی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس دیوان عدالت اداری پاسخگویی را از مهمترین شاخص‌های مردم سالاری دینی دانست و افزود: با نهادینه شدن اصل پاسخگویی و عمومی شدن آن فرآیند به رسمیت شناختن حق شهروندی تسریع می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

در ابتدا به عنوان طاعون قلمداد می‌شد، اما سپس انقلابی در مزارع قهوه برزیل ایجاد کرد و امروز قیمت یک کیلو از آن در فروشگاه بزرگ هرودز در لندن 1700 دلار است.

خبرگزاری تسنیم

آیین رونمایی از جدیدترین آلبوم استاد محسن نفر با عنوان «ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی» سه شنبه 30 خرداد 1402 ساعت 16 در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جزئیات و نحوه پرداخت بخش مهمی از مطالبات و معوقات حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ترکی با بیان اینکه ماموریت دیگر ما رفع دغدغه‌های بازنشستگان است، گفت: بزرگ‌ترین دغدغه امروز خانواده اشتغال فرزندان است و پیش بینی ما این است که حدود 150 هزار نفر از فرزندان بازنشستگان نیاز به اشتغال دارند که در شرکت های زیر مجموعه خود اولویت را به اشتغال فرزندان باز نشستگان داده‌ایم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در ابتدا به عنوان طاعون قلمداد می‌شد، اما سپس انقلابی در مزارع قهوه برزیل ایجاد کرد و امروز قیمت یک کیلو از آن در فروشگاه بزرگ هرودز در لندن 1700 دلار است.

وب‌گاه ورزش سه

هادی شکوری معتقد است با توجه به پتانسیل بازیکنان استقلال، تفکرات جواد نکونام هم در این تیم دچار تغییر خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر کاربرد هوش مصنوعی در تدوین برنامه تحول این نهاد، گفت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان پیشران در حوزه علم و فناوری در کشورمان و یکی از مهم‌ترین بازیگران در سیاست‌گذاری‌های کلان علم و فناوری در کشور می‌تواند با تشکیل «مرکز فلسفه علم و فناوری» توسعه علم و فناوری را حکیمانه و مدبرانه کند.

خبرگزاری مهر

هنگامی که منطقه شیعه‌نشین نبعه توسط فالانژها محاصره شده بود، چمران در مأموریتی خطرناک، سوار بر زره پوشی از ارتش لبنان، خود را به داخل منطقه محاصره شده می‌رساند.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: باید سازوکاری طراحی شود که پژوهش‌های بنیادین به بخش‌هایی از دولت متصل شود که به آن نیازمند هستند و این پژوهش‌ها به بهره‌برداری داخل و خارج دولت برسد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری داانشجو، پانزدهمین عصرانه از سلسله عصرانه‌های علوم انسانی با حضور و سخنرانی شماری از اساتید و پژوهشگران به بازتاب اندیشه و فلسفه تامس نیگل اختصاص یافته است. این نشست روز دوشنبه 5 تیرماه از ساعت 18 تا 21 با سخنرانی پروفسور تامس نیگل و پروفسور لگنهاوزن در محل تالار فارابی پژوهشگاه برگزار خواهد شد. همچنین جمعی از صاحبنظران ازجمله، جواد حیدری؛ پرویز امینی...