یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری ایسنا

در چهارمین روز از پنجاه و هشتمین اجلاس زیرکمیته علمی - فنی کوپوس، جمهوری اسلامی ایران به قرائت بیانیه خود در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته برای پایش اجرام نزدیک به زمین پرداخت و خبر کشف و ثبت 33 سیارک توسط محققان کشورمان اعلام شد.

وب‌گاه تابناک

نشست بررسی پیشرفت تفاهم‌نامه چهارجانبه طراحی و ایجاد پایلوت حمل‌و‌نقل هوشمند شهری، مبتنی بر شبکه هوشمند 5G در جزیره کیش، با اعلام رضایت طرفین از روند پیشرفت اجرای این تفاهم‌نامه برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره ای معاونت توسعه و فناوری رسانه می گوید: مخاطبان صداوسیما برای دریافت کامل شبکه های اچ دی (HD) باید گیرنده های خود را ارتقاء دهند.

خبرگزاری ایسنا

با برگزاری کنفرانس بین المللی هوافضا، در خصوص نواقص صنعت هوافضا به ویژه حوزه بالگردها با حضور فعالات این عرصه بحث و تبادل نظر خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه جام جم در مطلبی آورده است: شاید برای شما هم پیش‌آمده‌باشد که قرار ملاقات بسیار مهمی داشته‌اید و در ترافیکی سنگین و طولانی گرفتار شده باشید. شاید در آن لحظات پراضطراب این فکر بارها ازسرتان عبور کرده‌باشد که ای‌کاش ماشین‌تان بال درمی‌آورد.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح تاکسی‌های هوایی به دلیل وسعت زیاد و بعد مسافت میان شهرستان‌های این استان یکی ازظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه است.

خبرگزاری مهر

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته با بیان اینکه پرواز تاکسی هوایی در بهمن ماه قطعی است، گفت: اولین پرواز از فرودگاه مهرآباد خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا

رییس صداوسیما بر ضرورت پیگرد حقوقی محتوای ضدایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند تأکید کرد و گفت: حدود 130 شبکه به زبان فارسی و حدود 140 شبکه با لهجه اقوام ایرانی فعالانه علیه کشور ما برنامه پخش می‌کنند و فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی را نشانه گرفته‌اند؛ باید از نظر حقوقی بتوانیم این هجمه را پیگیری و خنثی کنیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتمام تست‌های نهایی ماهواره پارس 1 برای تحویل به سازمان فضایی ایران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

آژانس فضایی چین اعلام کرد که سه گروه از فضانوردان متشکل از 18 نفر را برای آماده سازی به منظور عزیمت به ایستگاه فضایی آینده این کشور انتخاب کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران گفت: برخی از ماموریت‌های فضایی توسط پرتاب ماهواره به مدارهای پایین قابل دستیابی است و از این بابت نگرانی نداریم، اما در برای رسیدن به مدار ژئو، بلوک انتقال مداری می‌تواند نقش تعیین‌کننده ایفا کند.

خبرگزاری ایسنا

یک پژوهشگر و مروج علم نجوم گفت: دسترسی نداشتن بشر به تفکر درست در مورد جهان هستی در گذشته، به دلیل نبود فناوری فضایی است که پس از دستیابی انسان به این فناوری، بسیاری از سوالات در مورد جهان خلقت پاسخ داده شد.

خبرگزاری ایسنا

موزه ملی علوم و فناوری ایران به مناسبت درگذشت سیروس برزو، روزنامه‌نگار علمی، پیام تسلیتی منتشر کرده است.

خبرگزاری ایسنا

رییس اداره ژئودزی و ژئودینامیک سازمان نقشه‌برداری کشور بیشترین نرخ حرکت مربوط به گسل "زندان - میناب" را 11 میلی‌متر در سال دانست و گفت: پس از آن گسل تبریز با 7 میلی‌متر در سال، عشق آباد با 6 میلی‌متر در سال و مشا با 1.5 تا 2 میلی‌متر در سال قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان نقشه‌برداری با اشاره به تجهیز ناوگان هوایی و دریایی توسط این سازمان برای تهیه نقشه‌های مورد نیاز، گفت: چارت‌های دریایی تولید شده در کشور در سطح جهانی عرضه شده و از این محل صادرات غیر نفتی داریم، به گونه‌ای که سالانه نیم میلیون دلار درآمد کسب کردیم.