یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری استان یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه های امسال هفته جهانی فضا به صورت مجازی و با همکاری و مشارکت سازمان فضایی ایران و موسسه نجوم آسمان شب کویر یزد برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سیروس برزو، روزنامه‌نگار، سردبیر و موسس ماهنامه «مرزهای بیکران فضا»، امروز (یکشنبه، 13 مهر) بر اثر ابتلا به بیماری کرونا زندگی را بدرود گفت.

خبرگزاری ایسنا

ارسال نخستین قرآن چاپ ایران و کارت پستال‌های مینیاتورهای استاد فرشچیان به ایستگاه فضایی بین‌المللی و دعوت از فضانوردان به ایران تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های سیروس برزو روزنامه نگار پیشکسوت فضایی است که بامداد امروز یکشنبه دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگاه فضایی ایران در نظر دارد در هفته جهانی فضا، از فاز نخست مرکز نوآوری فضایی رونمایی کند.

خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، طرح و برنامه‌های تازه کشور در حوزه حمل و نقل هوشمند را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا

هفته جهانی فضا امسال با شعار "ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند" به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به شکل دیگری برگزار خواهد شد؛ به گونه‌ای که به گفته دبیر هفته جهانی فضا در ایران ترویج علم فضا در این هفته عمدتا در بستر مجازی صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری ایسنا

تیم استارتاپی بیژن نوروز پس از تهیه آلبوم‌های موسیقی نجومی برای درک بهتر از فضا، در نیمه مهرماه نسبت به برگزاری وبیناری برای بررسی ایده‌های طراحی و ساخت زیستگاه‌های فضایی اقدام می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری ایسنا

«تام کروز» قرار است در سال 2021 میلادی برای فیلمبرداری صحنه هایی از یک فیلم جدید با همکاری شرکت "اسپیس ایکس" به فضا برود.

خبرگزاری ایسنا

رییس سازمان فضایی ایران در صفحه اینستاگرام خود از وارد شدن حوزه فضایی در تحقق اهداف جهش تولید خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

تیمی از زمین شناسان به سرپرستی مشاور زمین شناسی دکتر "جیسون میرز"(Jayson Meyers) یک دهانه شهاب سنگ بزرگ در نزدیکی شهر "اورا باندا" در استرالیای غربی که دارای معادن طلا است کشف کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اتیوپی اعلام کرد دومین ماهواره خود را ماه اکتبر (مهر / آبان) به فضا پرتاب می کند.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - مسوول انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز از برگزاری نخستین جشنواره نماهنگ‌های نجومی در این استان خبر داد و گفت: اختتامیه جشنواره در هفته پژوهش (22 تا 27 آذر) برگزار خواهد شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد آذری جهرمی امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما، در پاسخ به این سوال که چرا شبکه ملی اطلاعات به جای مشخصی نمی‌رسد، گفت: شبکه ملی اطلاعات یک پروژه نیست که تمام شود بلکه یک فرایند همیشه دائم است و به نوعی مدیای برقراری ارتباط مردم محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه این شبکه شامل اجزایی است که باید تکمیل شود، گفت: طبق سند مصوب شورای عالی فضای...

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - رییس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز گفت: در نقشه راه این نهاد تخصصی بیش از 80 طرح پژوهشی و 60 طرح توسعه فناوری وجود دارد که با تعامل مناسب با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حال پیگیری و اجرا هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ستاد توسعه فناوری‌های فضایی وحمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست برای استانداردسازی محصولات ژئوماتیک کارگروه استانداردسازی این محصولات تشکیل داد.