یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری ایسنا

روز گذشته المپیک توکیو 2020 رسما پایان یافت. اگر نگاهی به جدول ورزشکارانی که به مدال طلا دست یافته‌اند، بیاندازید مشاهده می‌کنید که کشور چین تا اواخر این مسابقات با کسب بیشترین مدال طلا در صدر جدول بود اما در مسابقات آخر آمریکایی‌ها گوی سبقت را از چینی‌ها ربودند و با کسب بیشترین مدال طلا رتبه نخست جدول را از آن خود کردند اما چیزی که توجه بیشتر افراد را در این المپیک به خود جلب کرده...

خبرگزاری ایسنا

دومین رویداد از مجموعه رویدادهای ستکس با عنوان "معرفی زیست‌بوم کسب و کارهای فضاپایه" در راستای ترویج و توسعه کسب و کارهای فضاپایه و همچنین آشنایی علاقه‌مندان و ایده‌پردازان با کسب و کارهای فضاپایه و نمونه نیازهای فناورانه سازمان‌ها به همت سازمان فضایی ایران برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

شرکت علوم فضایی و فناوری چین اعلام کرد این کشور یک ماهواره دیدبانی زمین موسوم به "Tianhui 1-04" را پنج شنبه 29 ژوئیه از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی بیابان گبی پرتاب کرد.

خبرگزاری ایسنا

اولین همایش ترسیم چشم انداز جمهوری اسلامی ایران 1450، با حشور جمعی از مسئولین برگزار شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دولت سیزدهم در حالی تا کمتر از یک ماه دیگر بر سر کار می‌آید که پروژه‌های کلان کشور به خصوص در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی با کمبودهای جدی روبه‌رو است.

وب‌گاه مشرق نیوز

دولت بایدن دقیقا همانند ترامپ مدعی است که برجام تمام شده است و حالا باید سراغ توافق جدیدی برویم که توان موشکی و قدرت منطقه ایران را شامل شده و محدودیت‌های هسته‌ای را نیز دائمی کند.

خبرگزاری ایسنا

با همکاری مشترک دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (UNOOSA) و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کارگاه آموزشی بین‌المللی کاربردهای فناوری فضایی برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب بصورت مجازی از تاریخ 18 تا 20 مرداد 1400 به میزبانی سازمان فضایی ایران در تهران برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

وب‌گاه مشرق نیوز

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: یک صندوق اعتبار خانواده درست کردیم و هر زوج ایرانی 500 میلیون تومان اعتبار پیش ما دارند؛ برخی این را وام تعبیر کردند. منابع مالی این را هم دیده‌ایم.

خبرگزاری مهر

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در 4 سال اول، فاقدین مسکن را به یک جایی می‌رسانیم، گفت: برای 4.5 میلیون نفر، برنامه مسکن داریم.

خبرگزاری ایسنا

ناسا دو گروه پژوهشی را به عنوان برندگان اول و دوم چالش خود برای ارائه و مهندسی بافت‌های زنده معرفی کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در این دوران بسیاری از آنچه امام راحل ما پیش‌بینی و آرزو کرده بود به دست خلف حاضر او به حقیقت پیوست. ایران به قدرتمندترین کشور منطقه با نقش تعیین‌کننده در عرصه بین‌المللی تبدیل شد.

خبرگزاری ایسنا

در حالی که بازوی رباتیک 10 متری متصل به ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین موسوم به "تیانگونگ" قادر به بلند کردن اجسام با وزن تا 20 تن خواهد بود، رئیس فرماندهی فضایی ایالات متحده ابراز نگرانی کرده است که این دستگاه می‌تواند در آینده برای مقابله با ماهواره‌های دیگر استفاده شود.

خبرگزاری ایسنا

آزمایش‌های مهمی بر روی کاوشگر "اقمار یخی مشتری" متعلق به آژانس فضایی اروپا آغاز شده است تا از عملکرد درست این کاوشگر در شرایط سخت فضا اطمینان حاصل شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رئیس اداره ملی فضایی چین گفت که چین و روسیه برای ساخت یک ایستگاه تحقیقاتی در کره ماه در کنار کشورهای دیگر با یکدیگر همکاری می کنند.