یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری ایسنا

پرتاب موفقیت‌آمیز «ماهواره نور یک»، ایران را در زمره کشورهای صاحب فناوری فضایی قرار داد و واکنش‌های مختلفی را در سراسر جهان برانگیخت.

خبرگزاری مهر

فناوری فضایی بستری برای راه رفتن بر لبه دیپلماسی است، جایی که می‌توان در آن به صورت غیرمستقیم با نظام بین‌الملل صحبت کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پرتاب ماهواره نظامی نور توسط سپاه نشان داد که اگر کار دست جوانان متعهد ایرانی باشد آن‌ها با اراده‌شان کاری می‌کنند که دوست و دشمن انگشت‌به‌دهان مانده و حیران شوند که پرتاب ماهواره نظامی ایران از سوی سپاه و قرارگیری آن در مدار و عق ماندن سرویس‌های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی مصداق اهمیت کار جمهوری اسلامی ایران است درحالی‌که متأسفانه تضعیف و انحلال سازمان...

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی ریاحی پور؛ ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی ایران، چهارشنبه گذشته از طریق موشک «قاصد» در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت. اتفاقی که دل ملت‌ها و آزادگان جهان را شاد و باعث عصبانیت و ناراحتی دول استکباری و غربی شده است. پرتاب این ماهواره منجر به واکنش‌های گوناگون از سوی مقامات غربی و آمریکایی شد. کشور‌های آمریکا و بریتانیا و فرانسه آن را مغایر...

خبرگزاری ایسنا

رییس گروه نجوم سازمان فضایی ایران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 6 هزار ماهواره در فضا وجود دارد، گفت: از این تعداد تنها 800 ماهواره فعال است. از آنجایی که بازگرداندن ماهواره‌هایی که ماموریت آنها به پایان رسیده به زمین هزینه‌بر است، از این رو به عنوان پسماند در فضا باقی می‌مانند و ما دائما در حال پایش و رصد این پسماندها هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: بر اساس داده‌های وب‌سایت CB Insight، تا پایان ماه ژانویه 2020، شرکت چینی بایت‌دنس که در زمینه هوش مصنوعی فعال است، در صدر فهرست باارزش‌ترین استارتاپ‌های جهان قرار دارد.

خبرگزاری دانا

کارشناسان نظامی و سیاسی ایران بر این باورند که پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور علاوه بر اینکه یک جهش فناوری در اوج تحریم‌های ظالمانه و نتیجه نگاه به ظرفیت‌های داخل است، دشمنان را دچار شوک کرده و غرب وحشی را دچار وحشت کرده است.

خبرگزاری دانا

تحلیلگر سیاسی گفت: پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره نظامی "نور" توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک دستاورد بزرگی بود که توان ایرانیان را به رخ جهانیان کشید.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید خاک‌ریز نخست پاسخگویی به مطالبات مردم باشند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

میراث دیجیتال می‌تواند به بازسازی مجازی میراث فرهنگی کمک کند.

خبرگزاری دانا

ایران با پرتاب ماهواره «نور» در جمع کشور‌های صاحب فناوری فضایی نظامی قرار گرفت.

خبرگزاری دانا

اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به فضا در این برهه آغاز دورانی جدید برای این مرز و بوم است.

وب‌گاه مشرق نیوز

نگرش نظامی امریکا به فضا، چیزی جدید نبود و در ساختار نظامی ایالات متحده امریکا، یگان‌های متناسبی با این عرصه تعریف شده است.

خبرگزاری دانا

کارشناس سیاسی استان هرمزگان با بیان اینکه ابر پروژه‌ای که سپاه با ارسال ماهواره نظامی نور 1 انجام داد بدون شک، اوج فناوری فضایی است، گفت: دشمنان ایران با پرتاب ماهواره نورشوکه شدند و اشراف اطلاعاتی مورد ادعای آنها شکست خورد.

خبرگزاری دانا

جمهوری اسلامی ایران به مدد اقتدار نیروی دفاعی و نظامی، به ویژه خط‌شکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بالاترین جایگاه دفاعی در منطقه و جهان قرار گرفته است.