چهارشنبه 18 مهر 1403

فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی به مرز 2 هزار و 900 نفر رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی به مرز 2 هزار و 900 نفر رسید

ارومیه - ایرنا - در حالی که فوتی های ناشی از کرونا، طی نیمه آبان امسال از 2 هزار نفر عبور کرده بود، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: فوتی های ناشی از کووید 19 در استان به 2 هزار و 887 نفر رسیده است.

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند فوتی های ناشی از شیوع بیماری کووید 19 در آذربایجان غربی همچنان سرعت زیادی دارد و طی 24 ساعت گذشته، با افزودن 22 نفر دیگر، تعداد کل جان باختگان بر اثر این بیماری به مرز 2 هزار و 900 نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: البته روند ابتلا به کرونا و بستری های ناشی از بیماری کووید 19 در آذربایجان غربی کاهشی بوده که امیدواریم این روند تداوم یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به رقم هزار و 177 نفر رسیده که از این تعداد 539 نفر مشکوک و 638 نفر مبتلا به کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز 293 نفر است که از این تعداد، 71 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده با اشاره به وضعیت بسیار نامناسب شهر ارومیه در خصوص ابتلا و فوت ناشی از کرونا بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته، هشت شهروند مرکز استان بر اثر این بیماری فوت کردند که سهم 36 درصدی از کل فوت شدگان را شامل می شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون افزون بر 88 هزار نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

همچنین از ابتدای شیوع کرونا 63 میلیون و 200 هزار نفر در دنیا و بیشاز 963 هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

از مجموع حدود یک میلیون و 468 هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز، 3.3 درصد مربوط به ایران است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*