جمعه 30 شهریور 1403

قاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
قاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم، از محکومیت 26 میلیارد و 368 میلیون ریالی یک شرکت بازرگانی متخلف خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم، از محکومیت 26 میلیارد و 368 میلیون ریالی یک شرکت بازرگانی متخلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: پرونده یک شرکت بازرگانی متخلف که 33 هزار و 700 لیتر نفتگاز یارانه‌ای بر مبنای فوب خلیج‌فارس به ارزش هشت میلیارد و 368 میلیون ریال را به جای صادرات هیدروکربن قاچاق کرده بود در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی و همچنین نظر کارشناسی سازمان ملی استاندارد پیرامون مثبت بودن نتیجه نمونه برداری از سوخت مورد حمل، اتهام قاچاق سوخت را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متخلف را به پرداخت 18 میلیارد ریال جزای نقدی معادل 2 برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

به گفته حسام، شعبه همچنین با توجه به اینکه ارزش خودروی مورد استفاده در حمل کالای قاچاق، بیشتر از ارزش کالای قاچاق بوده، هشت میلیارد و 368 میلیون ریال معادل ارزش ریالی سوخت کشف شده به جریمه اضافه و متخلف را در مجموع به پرداخت 26 میلیارد و 368 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: مأموران نیروی انتظامی در بازرسی از خودروهای عبوری در محور قم به کاشان این سوخت به ظن قاچاق را از یک کامیون و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.