شنبه 7 مهر 1403

قرارگاه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونا در مازندران تشکیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قرارگاه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونا در مازندران تشکیل شد

ساری - ایرنا - معاون اداره کل پدافند غیرعامل مازندران از تشکیل قرارگاه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونا در این استان خبر داد و گفت: این قرارگاه ذیل مجموعه اداره کل امنیتی استانداری مازندران و برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات مورد نظر تشکیل شده است.

حسینعلی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای این قرارگاه متشکل از مسئولان اماکن نیروی انتظامی، بهداشتی و امنیتی استان مازندران هستند و بازرسان ویژه ان به صورت غیر محسوس از اماکن و فضاهایی که نقاط پرخطر و احتمال آلودگی به بیماری کرونا در آنها زیاد است بازرسی ها و نظارت های خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازگشایی اماکن پرتردد همچون بازار و واحدهای تجاری و اماکن گردشگری زیاد شده است پیش بینی می شود مساله پروتکل های بهداشتی به درستی اجرا نشود و یا نادیده گرفته شود که این مساله می تواند در بروز و تشدید بیماری تاثیر بگذارد.

معاون پدافند غیر عامل استانداری مازندران با تاکید بر اینکه تمرکز فعالیت بازرسان این قرارگاه بر روی همین نقاط پرتردد و شلوغ است، گفت: همچنین با رصد نقاط مختلف و در صورت بازگشت آلودگی و ابتلا به بیماری در این مناطق با اعلام این قرارگاه و مصوبه ستاد مقابله با کرونا محدودیت های گذشته دوباره تکرار می شود.

وی از مردم خواست برای اینکه شاهد شیوع دوباره کرونا در مازندران نباشیم و هزینه های درمانی که در این زمینه صرف شد هدر نرود نکات بهداشتی را همچون روزهای ابتدایی بروز کرونا رعایت بکنند.

محمدی در این خصوص که بازدیدها و بازرسی های سازمان های مرتبط همچون صمت و بازرسان معین شهرستان ها همچنان در مازندران ادامه دارد، گفت: اما این قرارگاه به صورت ویژه تر بازرسی ها و نظارت ها را انجام خواهد داد و برخوردهای قانونی لازم از قبیل تذکر و پلمب را اعمال می کند.

*س_برچسب‌ها_س*