پنج‌شنبه 12 مهر 1403

قیام 15خرداد چهره ظالمانه آمریکا را نمایان کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قیام 15خرداد چهره ظالمانه آمریکا را نمایان کرد

کرج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی گفت: قیام 15خرداد چهره ظالمانه دولت آمریکا را برای رهروان انقلاب اسلامی نمایان کرد.

علی حدادی روزپنجشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت:: قیام 15 خرداد تاثیرو تحولی عمیق درایران داشت که سرنوشت کشور را درسال های پس از آن تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه این قیام بغض ترکیده و فریاد امتی بود که در 80 سال خفقان و ظلم قاجار و پهلوی ستم های فراوانی را تحمل کرده بود، خاطرنشان کرد: ملت ایران درقیام 15 خرداد سال 42 پاسخ محکمی به کودتای 28 مرداد، کاپیلاسیون و ظلمی که شاه در انقلاب سفید نسبت به مردم داشت، دادند.

حدادی بیان داشت: قیام 15 خرداد درظاهر فقط یک قیام مذهبی بود داد اما، در درون ویژگی های سیاسی و اداره حکومت داشت که به تدریج درجامعه ترویج پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 نتیجه مهم قیام 15 خرداد بوده است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی با رهبری هدایتگرانه و مدبرانه امام خمینی (ره) وحضورمردم به پیروزی رسید.

حدادی تصریح کرد: 56 سال از قیام 15 خرداد گذشته و امروز اسلام درایران و جهان شکوفاتر شده و ریشه های ناب اسلام در اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان مستحکم تر شده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: برای ملت ایران افتخار بزرگی است که درجهان پراز کفرو ظلم بعد از گذشت 41سال از پیروزی انقلاب اسلامی درمسیر امام خمینی (ره) و اسلام حرکت می کند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جزیره با ثبات خود می دانست، یادآورشد: امروز سرزمین ایران دریوق اهداف استعماری نیست که این مهم از دستاوردهای قیام 15 خرداد و انقلاب اسلامی است.

حدادی ادامه داد: هدف دشمنان نظام اسلامی از تحریم ها، فشارعلیه ملت ایران است اما این ملت پرافتخار با حضور درصحنه های حساس نقشه ها ی شوم دشمن را بی اثر می کند.

وی تاکید کرد: 14و 15 خرداد از جمله روزهای فراموش نشدنی درتاریخ ملت ایران است زیرا روح مردی از جنس خدا و آفتابی که پرتو انوارش جهانی را منور کرده بود و همچنین مردمی ولایت مدار که جانشان را برای انقلاب اسلامی از دست دادند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*