پنج‌شنبه 12 مهر 1403

قیام 15 خرداد از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب ایران است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قیام 15 خرداد از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب ایران است

یزد - ایرنا - مدیر حوزه علمیه شهرستان بهاباد گفت: قیام خونین 15 خرداد سال 1342 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و این روز مهم به عنوان سرآغاز حرکت مردم برای احیای ارزش‌های دینی هیچ وقت از اذهان انسان‌های آزاده پاک نمی‌شود.

حجت الاسلام محمدعلی اخون بهابادی روز پنجشنبه در حاشیه مراسمی که به مناسبت 15 خرداد برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تاریخ ایران در روز 15 خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد.

امام جمعه موقت بهاباد هدف اصلی قیام مردم را در این روز، حاکمیت قوانین و اجرای شریعت اسلامی، قطع وابستگی از کشورهای استعماری و براندازی اصل نظام شاهنشاهی و جایگزینی حکومت اسلامی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه قیام 15 خرداد سرآغازی بود برای انقلابی که 15 سال بعد به ثمر نشست، یادآور شد: انقلابی که امام خمینی (ره) با اتکا به خداوند و با مشارکت مردمی که از استبداد شاه به ستوه آمده بودند، آن را رهبری و به پیروزی رساند.

مدیر حوزه علمیه بهاباد تصریح کرد: یوم‌الله 15 خرداد سرآغاز تحقق اراده مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت، استبداد و به ثمرنشستن اراده ملت بزرگ ایران است و این قیام نقطه عطفی در مبارزات مردم برای سرنگونی ریشه‌های بیداد در کشور شد.

امام جمعه موقت بهاباد در ادامه یاد و خاطره شهدای 15 خرداد را گرامی داشت و با بیان اینکه این روز به یاد ماندنی در زندگی سیاسی و اجتماعی مردم مسلمان و آگاه ایران اسلامی تاثیر زیادی داشته است افزود: واکاوی همه جانبه این قیام، به عنوان پیش درآمد نهضت بزرگ امام خمینی (ره)، از جوانب مختلف حایز اهمیت تاریخی است.

اخوان بهابادی ادامه داد: این حرکت خمیرمایه نهضت ملت ایران و روز بذرافشانی انقلاب اسلامی بود که خود ریشه در اندیشه دینی مردم ایران دارد و از این حیث، نهضتی اصیل و کامل دینی است که به تعبیر امام راحل «ملت ایران باید این خمیر مایه و بذر پر برکت را در عصر عاشورای 61 قمری جست وجو کند».

به مناسبت ارتحال حضرت امام و قیام 15 خرداد در 24 ساعت گذشته مراسم های متعددی با حضور قشرهای مختلف مردم بهاباد و روستاها در مساجد و حسینیه ها برگزار شد.

مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*