چهارشنبه 18 مهر 1403

قیمت سکه دو نرخی شد!

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
قیمت سکه دو نرخی شد!

در بازار سکه قیمت سکه امامی امروز متفاوت بود. در حالی که برخی از سایت ها از ریزش 300 هزار تومانی فلز گران بهای داخلی خبر می دادند برخی از سکه فروشی ها می گفتند که نرخ سکه کاهش معناداری را ثبت نکرده و نسبت به عصر دیروز تقریبا رنج بوده است.

بازار ارز تهران در آخرین روز خرداد ماه بار دیگر زیر بمباران اخبار و سیگنال های مثبت سیاسی قرار گرفت؛ روز گذشته یک خبرنگار اتریشی از دیدار علی باقری و انریکه مورا در دوحه خبر داد و در روز چهارشنبه این دیدار تایید شد.

فشار سیاسی به بازار دلار 

این خبر همزمان است با سفر امیر عبداللهیان به قطر و همین امر باعث شده تنور گمانه زنی های سیاسی در بازار ارز تهران داغ تر شود. علی باقری کنی در تازه ترین پیام توئیتری خود این خبر را تایید کرده و نوشته: جلسه ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در توئیتی نوشته یکی از موضوعات گفتگو در این دیدار درباره مذاکرات برجام، رفع تحریه ها، توافق ایران و عربستان و... بوده است. نکته مهم این است که هم باقری و هم مورا از این دیدار تقریبا اظهار رضایت کرده اند.

البته امروز یک ادعای دیگر هم در بین معامله گران بازار دلار تقریبا برجسته شد. امروز برخی از منابع خبری مدعی بودند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به زودی راهی کویت می شود. این ادعا درحالی است که امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بعد از سفر به قطر به عمان راهی کویت شده است. همین ادعا باعث افزایش گمانه زنی‌ها در مورد ارتباط سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه با پرونده ایران شده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «فشار سیاسی به بازار دلار» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.