سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

لباس مناسب و شایسته زن مسلمان با کمبود و قیمت بالا مواجه است / مشکلات کشور نتیجه اعتماد به غرب بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لباس مناسب و شایسته زن مسلمان با کمبود و قیمت بالا مواجه است / مشکلات کشور نتیجه اعتماد به غرب بود

نماز عبادی - سیاسی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته نیز با حضور مردم ولایتمدار این استان برگزار شد و یکی از موضوعات مهم در نمازجمعه این هفته بررسی موضوع پوشش و مد در کشور بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس نماز عبادی - سیاسی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته نیز با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

یاسوج:

امام جمعه مرکز استان در خطبه اول نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: خداوند متعال در سوره فاطر آیه 5 می فرماید: وعده های الهی حق است و آنچه که خداوند در قرآن کریم وعده داده است محقق می شود و پیامبران الهی پیام های خدا را به عنوان سفیران الهی بر بشر بیان می کنند و این پیام ها محقق خواهد شد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه فکر، کار و تلاش انسان باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد، گفت: انسان دار فانی را وداع خواهد گفت در آن زمان اعتقادات را به او تلقین می کنند تا این حقایق برای او باقی بماند و همگان متوجه حق بودن آن اعتقادات دینی شوند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مومنان و انسان های متعهد نباید فریفته دنیا شوند زیرا شیطان درصدد است انسان را از عبادت باز دارد و ذهن و فکر او را به بخشندگی خداوند سوق می دهد تا از توبه و استغفار پرهیز کند.

وی گفت: انبیا الهی و آخرین پیامبر خداوند حضرت محمد (ص) از عالم اخرت و حلال و حرام دنیا و عذاب و پاداش آخرت پیام های را اعلام کردند.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه عنوان کرد: خداوند بخشنده است اما انسانی که با اختیار خود به امری مانند خودکشی اقدام می کند در این شرایط این فرد عذاب عمل خود را متوجه می شود.

وی افزود: شیطان دشمن انسان است و دعوت و نقشه های او برای سقوط انسان و به هلاکت رساندن اوست شیطان با حیله و مکر و دوستی انسان را فریب می دهد که باید با او دشمنی کرد.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه مرکز استان گفت: روز پنجشنبه به نام روز خانواده نامگذاری شده است، خانواده پایه رشد و بالندگی کشور است و انسان از طریق خانواده در جهت رشد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی حرکت می کند.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه پرورش فرزند نیک ارزشی برای خانواده و جامعه محسوب می شود، گفت: یک انسان ارزشمند می توان سبب تحول دنیا شود نمونه این انسان ها مانند امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب است که در خانواده های ارزشمند رشد کردند در مقابل امثال هیتلرها، صدام ها سبب جنایت در دنیا شدند این موضوعات به خانواده بستگی دارد.

وی به حدیثی از پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: بهترین شما کسی است که به خانواده خود محبت بیشتری دارد، بنابراین مرد مسئول خانواده است.

آیت الله حسینی در ادامه گفت: امام صادق (ع) فرمود: هر کس نیکی او به خانواده اش زیاد بود عمر او طولانی می شود، برخی خانواده ها با تربیت و رشد دینی فرزندان مخالف هستند این خانواده مسیر دوزخ را برای فرزند فراهم می کنند

وی افزود: روابط نامشروع سبب نیکی و خیر نمی شود.

آیت الله حسینی با بیان اینکه تولید لباس نامناسب برای زن مسلمان که در شأن او نیست فراوان و ارزان است، گفت: تولیدی ها لباس نامناسب و مخالف شان و شایستگی زن که او را به انحراف و گناه می کشانند، سبب هموار شدن مسیر دوزخ برای افراد می شود و کسانی که مال و هزینه خود را در این راه صرف می کنند خداوند متعال راضی نیست اما لباس ها مناسب و متناسب با زن مسلمان با کمبود و قیمت بالا عرضه می شود.

امام جمعه یاسوج گفت: 9 مرداد ماه روز تولد امام موسی کاظم (ع) است.

وی افزود: هرکس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسند به مرگ جاهلی مرده است بنابراین باید نسبت به امام معرفت و ایمان آورده شود امام آخر زمان امام زمان (عج) است.

************

گچساران: 

حجت الاسلام والمسلیمن علیرضا صفایی، امام جمعه موقت گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: شنبه 20ذی الحجه مصادف با ولادت امام موسی کاظم علیه السلام است که این روز بزرگ و خجسته را خدمت همه شما مومنین و مومنات تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی افزود: روز دوشنبه 22ذی الحجه سالروز شهادت "میثم تمار" یار باوفای امیرالمومنین (ع)، بدستور ابن زیاد ملعون در سال 60قمری است هرچند در سال 61داستان کربلا اتفاق می افتد، به راستی که "میثم تمار" نماد دفاع از ولایت امام علی علیه السلام است، در حالی که امیرالمومنین (ع) تمام جزییات نحوه شهادت میثم را به وی بیان کرده بودند.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: ماه ذی الحجه مربوط به فضائل امیرالمومنین علیه السلام است، روز چهارشنبه 24ذی الحجه نزول آیات شریفه "تطهیر و ولایت" در شان و منزلت امام علی علیه السلام است و باید افتخار کنیم که مولا و امام ما امیرالمومنین است و درود می فرستیم بر پدران و مادرانی که ما را با نام و آل علی (ع) بزرگ کردند.

امام جمعه موقت گچساران درادامه هم گفت: هفته ای که گذشت هیات دولت به دیدار مقام معظم رهبری شتافتند و آخرین جلسه هیات دولت با رهبر انقلاب صورت گرفت، دولتی که سختی ها و مشکلات فراوانی را برای ملت درست کرد و بحمدالله عمر این دولت هم تمام شد.

وی افزود: خیلی حرف ها و سخن ها در این جلسه وجود دارد، معمولا دردوره های گذشته وقتی هیات دولت نیز آخرین جلسه ای که خدمت مقام معظم رهبری می رسیدند حضرت آقا هم تقدیر و تشکر و آرزوی موفقیت می کردند و در ادامه نیز هدایایی هم تقدیم می کردند اما در این جلسه خبری از این اقدامات نبود و این خودش خیلی معنا دارد.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: بنابراین، دولتی که این همه سختی بوجود آورده جای تقدیر و تشکر هم ندارد، تازه به نظر می رسد که باید اول در محضر پروردگار توبه کنند که دل این همه ملت بزرگ ایران را آزردند، باید توبه کنند و باید از محضر ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند.

امام جمعه موقت گچساران گفت: چند نکته هم حضرت آقا فرمودند که آنهم جای تفکر دارد، رهبر انقلاب دراین دیدار فرمودند که دولت تجربه برای آیندگان و به تعبیری دولت عبرت روزگار برای دولت های بعدی، و فرمودند هرجا شما پیشرفت کارها را در این مدت مسئولیت منوط به آمریکا و غرب دانستید موفق نبودید و هرکجا که برتوان داخلی تکیه کردید موفق بودید در حالی که ما نباید به دشمن اعتماد کرده و تضمین های آنها را باور کنیم اگرچه برجام برای ما خسارت محض بود.

وی افزود: آمریکا در هر کجا که توانست ضربه زد و هر کجا نزد هم نتوانست، آمریکا دشمن است و در دشمنی خودش ثابت قدم بود و ماند، اما ای دل غافل از این دوستان غافل که به آمریکا اعتماد کردند و درنتیجه خیلی مشکلات درست کردند و صنعت هسته ای ما را در نتیجه اعتماد به غرب نابود کردند.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: در این روزها هم که روزهای آخر این دولت است و مردم منتظر دولت جدیدی هستند از درگاه خداوند مسئلت می کنیم که این دولت را برای خدمت هر چه بیشتر به ملت یاری کند، خیلی وعده ها داده شده و ان شاءالله "آیت الله رئیسی" بتوانند به همت ملت بزرگ ایران این مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنند چرا که سختی دیگر برای این ملت بس است.

امام جمعه موقت گچساران گفت: این روزها که می گذرند، بخاطر کرونا نیز تعدادی از هموطنان ما رخت سفر می بنند هرچند آمار مرگ و میر کرونایی در کشورمان رو به فزونی است، که از خداوند متعال می خواهیم که هر چه زودتر این بیماری منحوس در سراسر عالم ریشه کن شود.

انتهای پیام /