دوشنبه 16 مهر 1403

لزوم توجه ویژه به خراسان جنوبی در حوزه زیرساختها

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لزوم توجه ویژه به خراسان جنوبی در حوزه زیرساختها

قناعت گفت: در خراسان جنوبی در این چهار دهه کارهای خوبی صورت گرفته اما در مقایسه با استان‌های برخوردار، فاصله زیادی در زمینه زیرساخت‌ها و سایر مسائل توسعه‌ای داریم، در فضای مثبتی که در دولت و مجلس انقلابی در حال حاضر صورت گرفته، خواهش ما این است که برای کاهش فاصله‌ها به این استان توجه ویژه و خاص در حوزه آب، زیرساخت‌های توسعه معدنی و صنعتی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی شب گذشته در دیدار علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما در زمینه زیرساخت‌ها ایجاد راه و تامین آب است، اظهار کرد: شبکه‌های آبرسانی ما در استان فرسوده است و بیش از 40 درصد هدررفت آب در شبکه‌ها داریم که نیازمند اصلاح و بازسازی است.

وی افزود: شناخت و عملکرد آقای نیکزاد به دولت نهم و دهم به ویژه در زمان تصدی ایشان در وزارت راه و شهرسازی و اجرای پروژه بزرگ مسکن مهر که اکثر مردم کشورمان طعم آن را چشیده‌اند، برمی‌گردد لذا اکنون با همان فضا و رویکرد و با رفع اشکلات احتمالی، توسط دولت مردمی ایران قوی طرح نهضت ملی مسکن در دستورکار قرار گرفته که با تدبیر مجلس انقلابی و جهادی ما شاهد تصویب قانون جهش ملی مسکن هستیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی مردمی متدین، همراه و همسوی با نظام دارد که در عرصه‌های مختلف به خوبی نقش آفرین بوده‌اند اما این استان به دلیل محرومیت‌ها در مقایسه با سایر استان‌ها کم برخوردار است، با توجه به فضای کار، خدمت و توجه‌ای که به نقاط محروم صورت می‌گیرد و از طرفی موضوع محرومیت‌زدایی و عدالت محوری که دولت و مجلس انقلابی در دستورکار خود قرار داده‌اند، نیاز است که توجه ویژه و خاص به خراسان جنوبی شود.

قناعت با بیان اینکه در حال حاضر فضای کشور فضای مناسبی در حوزه اجرایی و مجلس است، عنوان کرد: فضای جدیدی برای حرکت جهشی و جهادی و شتاب بیشتر در جهت توسعه و عمران کشور فراهم شده است.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته، بحث اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی به 31 شهرستان در 31 استان کشور است که می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی در این چهار دهه کارهای خوبی صورت گرفته اما در مقایسه با استان‌های برخوردار، فاصله زیادی در زمینه زیرساخت‌ها و سایر مسائل توسعه‌ای داریم، در فضای مثبتی که در دولت و مجلس انقلابی در حال حاضر صورت گرفته، خواهش ما این است که برای کاهش فاصله‌ها به این استان توجه ویژه و خاص در حوزه آب، زیرساخت‌های توسعه معدنی و صنعتی شود.

انتهای پیام /