جمعه 27 مهر 1403

لعیا جنیدی

لعیا جنیدی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دیری است ترورهای غمبار به تکرار در برابر دیدگان ما روی می‌دهد، با این همه، نباید تردید کرد که علاج آن تنها پایبندی به نظم و قاعده، یافتن مسببان و عاملان، رسیدگی عادلانه و اجرای حکم صادره به موجب قانون و نه بر هیچ مبنای دیگر خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «مرتضی عزتی» اقتصاددان ضمن برشمردن تبعات لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی به ایرنا گفت: اگر مشمول تحریم‌های آمریکا باشیم می‌توانیم از طریق یک کشور دیگر مبادله برقرار کنیم اما وقتی در لیست سیاه قرار گرفتیم دیگر چنین مبادلاتی با کشورهای دیگر امکان‌پذیر نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گمانه زنی ها برای بازگشت آمریکا در دولت جو بایدن به برجام در سطح بین المللی و داخلی شکل گرفته و تحلیلگران سیاسی و بین المللی، دیپلمات ها و دولتمردان هر یک از زوایای مختلف به این موضوع می پردازند اما از منظر حقوق بین الملل، هر نوع ارتباط نیازمند تعریف و بازتعریف است.

خبرگزاری مهر

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: برای بازپس گیری مطالبات ایران در برخی موارد در دو سه کشور اروپایی اقدامات قضایی به عمل آمده است که باید منتظر نتایج رسیدگی‌ها باشیم.

خبرگزاری ایسنا

شروط رییس جمهور برای دولت آینده آمریکا / صدور ویزا برای شهروندان 13 کشور از جمله ایران از سوی امارات / افزایش اختیار شهرداران در طرح جامع مدیریت شهری / پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

خبرگزاری ایسنا

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) پنجم آذر ماه 1399 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوقی رئیس جمهوری درباره اقدامات این معاونت در پرونده سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی و چگونگی استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات خانواده‌های داغدار این حادثه، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این معاونت مسئولیت مدنی و ارزیابی خسارات را به عهده داشت.

خبرگزاری ایسنا

معاون حقوقی رئیس جمهوری درباره اقدامات این معاونت در پرونده سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی و چگونگی استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات خانواده‌های داغدار این حادثه، توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری مهر

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: در رابطه با حق خانواده‌ها از منظر مسئولیت‌های مدنی و جبران‌های مالی، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور پیگیری های لازم را انجام داده و از صندوق توسعه ملی جبران خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهوری، رویکرد دولت را شکایت از نمایندگان مجلس ندانست و گفت: در اینکه دکتر روحانی شخصا شکایتی را از نمایندگان مطرح نکرده تردیدی ندارم، احتمال می‌دهم به جهت جنبه عمومی، خود مدعی العموم راسا ورود کرده باشد.

خبرگزاری ایرنا

شنبه این هفته، اولین شناسنامه برای فرزندی با مادر ایرانی و پدر خارجی، صادر شد. این کار، اقدامی بسیار مهم برای پایان پدیده بی‌شناسنامگی بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - متخصص حقوق کیفری بین‌المللی گفت: دولت‌های عضو برجام حداقل شرطی که می‌توانند برای بازگشت مجدد آمریکا به برجام بگذارند این است که همه چیز به حالت قبل از خروج بازگردد. در علم حقوق به این وضعیت «اعاده وضع به سابق» گفته می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حقوقدان بین‌الملل از برجام به عنوان یک توافق سیاسی یاد و تصریح کرد تحقق وعده بازگشت واشنگتن به برجام در گرو اراده سیاسی رئیس جمهوری منتخب دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: مجلس به نقش آموزش‌وپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بیشتری داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا

در جلسه اصلی کمیسیون لوایح هیات دولت که به ریاست علیرضا آوایی برگزار شد، پیشنهادهای وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی و دادگستری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا

سفیر جدید نروژ در جمهوری اسلامی ایران با معاون حقوقی رئیس جمهور دیدار کرد.