جمعه 14 اردیبهشت 1403

لیبرمن طرح آتی نتانیاهو را لو داد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
لیبرمن طرح آتی نتانیاهو را لو داد

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب اپوزیسیون «اسرائیل بیتنا» با انتشار پستی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس از طرح آتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو به دلیل فرار از مسئولیتش در عملیات طوفان الاقصی به شدت انتقاد کرد.

لیبرمن گفت: همانطور که دقیقا یک ماه پیش در کنست (پارلمان اسرائیل) اعلام کرده، نتانیاهو در آستانه انحلال کابینه بر اساس توافق با سعودی‌ها است.

خبر مرتبط دستگاه های امنیتی تل آویو از توییت وزیر کابینه نتانیاهو نگران شدند

کانال 12 تلویزیون اسرائیل گزارش داد توییت‌های وزیر امنیت داخلی و عضو کنست که به مسئولیت این رژیم درباره حادثه امروز در ایران اشاره کردند، موجب نگرانی دستگاه‌های امنیتی شده است.

وی تصریح کرد، طرح نتانیاهو شامل «به‌رسمیت شناختن کشور فلسطینی از سوی اسرائیل است. داستان‌های بیشتری نیز توسط نتانیاهو ایجاد خواهد شد؛ مانند کشور فلسطینی که ارتش ندارد و اسرائیل حریم هوایی آن را کنترل می‌کند، مشروعیت بخشی به برنامه هسته‌ای عربستان و کمک به ریاض برای تصویب آن در کنگره آمریکا و ارائه تعهدی مبنی بر اینکه اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای در خاک عربستان حمله نخواهد کرد.»

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی ادامه داد: سوال اینجاست که چرا نتانیاهو الآن این کار را می‌کند؟ زیرا او متوجه شده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین کابینه او را متلاشی خواهد کرد و کنست منحل می‌شود و ما به سمت انتخابات جدیدی می‌رویم.

وی افزود: نتانیاهو می‌خواهد موضوع اصلی در انتخابات آینده توافق با سعودی‌ها باشد و نه مسئولیت او در قبال بدترین شکست تاریخ اسرائیل.

لیبرمن اظهار داشت که بر اساس ارزیابی نتانیاهو، توافق با سعودی‌ها به او کمک می‌کند تا از مسئولیت مستقیم فاجعه 7 اکتبر فرار کند.

او در پایان پست خود تاکید کرد که «ممکن نیست با تشکیل کشور فلسطین و برنامه هسته‌ای عربستان سعودی موافقت کرد، زیرا این توافقی است که کل منطقه را در یک مسابقه هسته‌ای دیوانه‌کننده‌ای قرار می‌دهد که مصر، ترکیه و دیگران به آن خواهند پیوست.»

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

لیبرمن طرح آتی نتانیاهو را لو داد 2