پنج‌شنبه 12 مهر 1403

متن کامل حدیث منقوش در دیدار مسئولان کنگره شهدای زنجان با رهبر انقلاب / اول کسی که وارد بهشت می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
متن کامل حدیث منقوش در دیدار مسئولان کنگره شهدای زنجان با رهبر انقلاب / اول کسی که وارد بهشت می‌شود

در دیدار مسئولان برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره عظمت شهدا منقوش شده است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز در مصلای خاتم‌الانبیای استان زنجان، اختتامیه کنگره 3535 شهید استان زنجان با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری با "پخش فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان کنگره" همراه بود.

در این جلسه حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله با این مضمون بر دیواره نقش بسته است: «أول من یدخل الجن شهید»؛ یعنی اول کسی که وارد بهشت می‌شود، شهید است. این حدیث در صفحه41 کتاب صحیفه امام رضا علیه‌السلام امیرالمؤمنین دیده می‌شود و راوی آن در کتاب «تنبیه الخواطر و نزه النواظر» از امیرالمؤمنین علیه‌السلام به این ترتیب نقل شده است. «عن علی ع قال قال رسول الله ص أول من یدخل الجن شهید و عبد أحسن عباد ربه و نصح لسیده»؛ یعنی «نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود، شهید است و آن بنده‌ای است که خوب عبادت کند پروردگارش را و خلوص داشته باشد.»

کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان | فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج): رزمندگان استان زنجان در جنگ 8 ساله همیشه خط‌شکن بود‌ند‌

انتهای‌پیام /