جمعه 27 مهر 1403

مثل چمران زندگی کنید که به دنبال منتقدینش می‌گشت! + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مثل چمران زندگی کنید که به دنبال منتقدینش می‌گشت! + فیلم

استاد حوزه ضمن بیان اینکه انسان سالم از نظر اسلام، کسی است که جست‌وجوگر منتقدین خود است، خاطرنشان کرد شهید چمران جرئت‌مند بود و از افرادی در شورای مشورتی خود استفاده می‌کرد که چندان همفکر او نبودند.

به گزارش حسینیه دانشجو، این شب‌ها مراسم عزاداری امام حسین (ع) در هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان برپا است. وی در یکی از سخنرانی‌های خود با موضوع «انحطاط متحجرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکرانه» گفت: از نظر دین اسلام انسان سالم کسی است که اگر از سوی شخصی مورد انتقاد گیرد، از آن به بعد دنبال آن شخص منتقد بگردد. یکی از کسانی که من خاطره‌ای از زندگی مدیریتی او دارم، شهید چمران بود. ایشان جرئت‌مند بود و از افرادی در شورای مشورتی خود استفاده می‌کرد که چندان همفکر او نبودند. به ایشان می‌گفتند تو که از پیشینه و عقیده این فرد باخبر هستی، چرا او را به جلسه وارد می‌کنی؟ ایشان پاسخ می‌دادند اشکالی ندارد، بگذار آخرین نقد بر رفتارها و تصمیمات خودمان را بشنویم.

این استاد حوزه افزود: یکی از انتقاداتی که به شهید رئیسی می‌کردند این بود که چرا به این اندازه افراد دولت قبل را در دولت خودت نگه داشته‌ای؟ «أحَبُ اخوانی الَیَ مَن أهدی الَیَ عُیوبی»؛ بهترین برادران من کسانی هستند که عیوب من را به من نشان دهند.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: وقتی به بعضی از افراد عیوبشان را می‌گوییم، از شدت تحجری که دارند از این به بعد با تو دشمن می‌شوند. زمانی که می‌خواهیم پیش چنین افرادی برویم، به ما گفته می‌شود از آن‌ها به هیچ وجه انتقاد نکن؛ حتی اگر پیشنهاد هم بدهی با تو دشمن می‌شوند.