شنبه 14 مهر 1403

مجتمع کارآفرینی در روستای جوزان قوچان افتتاح شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجتمع کارآفرینی در روستای جوزان قوچان افتتاح شد

مشهد - ایرنا - مجتمع کارآفرینی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اشتغال مستقیم 24 نفر روز دوشنبه در روستای جوزان بخش مرزی باجگیران شهرستان قوچان راه‌اندازی شد.

فرماندار قوچان در این مراسم گفت: زیاد بودن نرخ بیکاری در این شهرستان طی سال‌های گذشته موجب شد اولویت‌گذاری بر اساس اقتصاد و اشتغال صورت گیرد که به همین منظور معین‌های اقتصادی با همراهی ارکان مثلث توسعه اقتصادی این دو حوزه را در دستور کار خود قرار دادند.

هادی رجایی نیا ایجاد مجتمع کارآفرینی در روستای جوزان این شهرستان را یکی از اقدامات مؤثر درزمینه ایجاد اشتغال در روستاها دانست و افزود: این مجتمع متشکل از سه صندوق خرد کارگاه قالی‌بافی، گلدوزی و خیاطی و بسته‌بندی گیاهان دارویی است که برای 24 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و ظرفیت افزایش تا 100 نفر را دارد.

وی ادامه داد: کشاورزی و دامپروری عمده فعالیت روستاها طی سال‌های گذشته بوده اما رفع دغدغه ایجاد شغل در روستاها و فراهم کردن شرایط برای راه‌اندازی شغل‌های جدید به رفع محدودیت‌های اقتصادی و معیشتی، ماندگاری در روستا و جلوگیری از مهاجرت کمک می‌کند.

فرماندار قوچان گفت: تاکنون 44 صندوق خرد زنان روستایی در این شهرستان تشکیل شده که عمده تسهیلات این صندوق‌ها پرداخت و برای زنان روستایی اشتغال پایدار و ثابت ایجاد شده است.

وی از کسب رتبه اول استان توسط این شهرستان در زمینه ایجاد صندوق‌های خرد زنان روستایی خبر داد و افزود: نرخ بیکاری در قوچان طی سال 95 حدود 17 درصد بود که این رقم امروز با بهبود چهار درصدی به 12 درصد رسیده است و این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.

رجایی نیا با بیان اینکه توجه ویژه به صنایع دستی و محصولات بومی و محلی قوچان طی سال‌های اخیر در دستور کار قرار داشته است ادامه داد: راه‌اندازی اولین بازارچه عرضه صنایع دستی طی هفته آینده می‌تواند کمک شایانی به فعالین این حوزه و رونق محصولات محلی این شهرستان داشته باشد.

شهرستان قوچان در 137 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*