چهارشنبه 18 مهر 1403

مجموع تصادفات فروردین امسال در جاده‌های زنجان 38 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجموع تصادفات فروردین امسال در جاده‌های زنجان 38 درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: بر اساس آمار ارایه شده از سوی پزشکی قانونی این استان، مجموع تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های زنجان در فروردین ماه امسال 38 درصد نسبت به مدت مشابه سال 98 کاهش نشان می‌دهد.

سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فروردین ماه امسال 216 فقره تصادف جرحی، خسارتی و فوتی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که این رقم در مدت مشابه پارسال 348 مورد بود.

وی با بیان اینکه از این تعداد حادثه رانندگی، 6 مورد فوتی، 60 فقره جرحی و 150 مورد دیگر نیز خسارتی بود، اظهار داشت: بر اثر وقوع این تعداد تصادف رانندگی جاده‌ای زنجان هشت نفر فوت و 65 نفر مصدوم شدند که فروردین ماه پارسال به ترتیب 17 فوت و 162 نفر نیز مصدوم شده بودند.

عظیمی با یادآوری اینکه تعداد حوادث رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت در فروردین ماه 98 به‌ترتیب هشت، 117 و 223 مورد بود، افزود: بیشترین عامل وقوع حوادث رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان نیز مربوط به خستگی و خوب آلودگی، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز از جانب رانندگان خودروها بود.

جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: مسافرت ها و ترددها به خاطر قرنطینه خانگی ناشی از شیوع ویروس کرونا و ترس از ابتلا به این بیماری بسیار پایین آمد و در واقع خلوت شدن جاده‌ها، کاهش 38 درصدی تصادف‌ها را در پی داشت.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*